vierde week - Reisverslag uit Cottage Lake, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu vierde week - Reisverslag uit Cottage Lake, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

vierde week

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

20 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Cottage Lake

Hallo allemaal!

De vierde week zit er al weer bijna op. We hebben deze week weer prachtig weer gehad. Elke middag ben ik met de kids naar Cottage lake geweest. Ze vinden het hier super dus waarom zouden we een andere plek zoeken, haha. Deze week heeft jan ook zijn Amerikaanse rijbewijs gehaald en ik ben vandaag geslaagd voor mijn theorie. Dus ik zal komende week afrijden.

Deze week hebben de kids en ik ook nog iets beleefd en dat wil ik jullie niet onthouden, hier komt het: Hier in Amerika zijn er allerlei koffie tentjes zo direct naast de weeg waar je een heerlijke koffie to go kan halen. Ik zou met de kids naar een speeltuintje gaan dus een koffie to go is danniet verkeerd natuurlijk. Op het moment dat ik stopte bij het tentje had ik nog niets in de gaten totdat paniek zei: Mama deze mevrouw heeft geen kleren aan!!!!! Ik keek op en ik was gewoon helemaal verbaasd. Voor ons stond een schaars geklede dame (string en twee sterretjes op haar borsten geplakt) die vroeg wat ik wilde. One cappuccino tot go was mijn antwoord. Ik was er gewoon stil van. Ik denk dat de dame in kwestie ook even niet goed wist wat te doen omdat ze bij mij in de auto 2 kids zag zitten die ook helemaal stil vielen. Nadat ik de koffie had betaald en weg reed was Daniek haar eerste reactie: mama ik denk dat we hier beter geen koffie meer kunnen halen. Nou en ik geef haar groot gelijk. Natuurlijk heb ik hier later smakelijk om gelachen en maken we er nu geintjes over. Ik sprak ook met een Amerikaanse en die verontschuldigde zich nog dat ze dit niet had gezegd tegen mij. Het is namelijk niet zo dat bij al deze tentjes schaars geklede dames staan. Wij weten nu in ieder geval naar welke we niet meer toe moeten gaan!!
Vandaag was er ook een parade in Woodinville, onze woonplaats. Alle instanties, verenigingen, politieke partijen ed presenteerden zich hier in een grote optocht. Er werd van alles aan de kids uitgedeeld, van ijsjes tot lolly, snoep en stickers. Een tas vol aan het eind van de optocht. Wel erg leuk om mee te maken.
Vandaag hebben we ook een BBQ gekocht aangezien het mooie weer hier nog wel even aanhoud.
Ook heb ik deze week de vrouw van Jan zn baas ontmoet, Saskia. Dit vonden de kids en ik erg gezellig. Komende zondag gaan we hier ook BBQen.
Ook hadden we een middag aan het meer afgesproken met de vrouw en het gezin van de dominee. Daniek geniet hier echt van. De taal begint al iets makkelijker te worden en het zinnetje: do you want to play with mee is haar favoriet!!
Deze week hebben we ons weer goed vermaakt!
Allemaal nog een fijn weekend!!

Liefs Ons

  • 21 Augustus 2016 - 20:58

    Wil Van Urk:

    Hallo lieve mensen in The States,
    Wat gaat dat snel zeg alweer 4 weken daar en na de verhalen gelezen te hebben al, aardig aan het inburgeren. De verslagen schetsen een duidelijk beeld en ik maak mij er dan ook makkelijk een voorstelling bij hoe jullie leven daar verloopt. Althans het is maar een stukje natuurlijk want niet alles is vast te leggen wat je van s' morgens tot s'avonds beleeft. Maar naast schrijven is er genoeg te doen lijkt mij. Is alles nu in huis ingericht? En voelen jullie je in huis alweer wat thuis? Jan gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs en Gretha dat gaat jou ook lukken hoor!
    Wij zijn hier bezig aan onze laatste werkweek en gaan dan voor het eerst lang (3 weken) met de camper weg. We willen langs de kust van Frankrijk trekken en moet zeggen dat ik er ook wel erg zin in heb.
    Liefs van Jeanine & Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gretha

Ons gezin bestaat uit: Jan Bennik 21-11-1983 Gretha Bennik-van Urk 29-01-1984 Daniek Bennik 2-06-2011 Seth Bennik 11-12-2014

Actief sinds 23 Mei 2016
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 144486

Voorgaande reizen:

05 Juli 2016 - 29 Augustus 2017

Amerika, Washington, Bothell, Woodinville

Landen bezocht: