week 7 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 7 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 7

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

11 September 2016 | Canada, Vancouver

Hallo lieve volgers,

Hierbij weer een verslag van de afgelopen week. Deze week had Jan lekker vakantie en Daniek ook nog tot vrijdag dus we hebben extra genoten van deze week.
Zoals jullie vorige week al konden lezen zijn we deze week een paar dagen naar Vancouver, Canada geweest. Dit is 2,5 uur rijden bij ons vandaag. De maandag had ik al aan jullie beschreven, dus het verslag start vanaf de dinsdag.
Dinsdag zijn we eerst naar Capilano suspension bridge geweest. Dit is een park met in de bomen allerlei bruggen waar je overheen kunt lopen en dan vanaf grote hoogte. Ook loop je langs een rotswand op hoogte. Echt leuk om te doen en de kids vonden het reuze gaaf! Daarna zijn we door gereden naar de kust, Whytecliff park. Hier hebben we de klif beklommen en zeehonden van heel dichtbij gespot, 2 meter afstand!!!! Daniek kreeg hier geen genoeg van, we hebben gewoon ruim een half uur zitten kijken naar deze beesten die heerlijk in de zon lagen te genieten. Woensdag zijn we eerst nog even de binnenstad van Vancouver in geweest. Dit vonden we niet zo, was gewoon een stad met veel zwervers. De omgeving en de dingen die je in de stad kunt doen zijn veel mooier dan rondkijken in de stad zelf. Daarna weer terug naar Woodinville gereden.
Op donderdag zijn we met zn allen naar downtown Seattle gereden. Weer naar Pike place market geweest, nu zelf hier vis gekocht. Black cod, kabeljauw. Dit hebben we 's avonds heerlijk klaargemaakt in de oven, mmmmm! Na het bezoek aan de pike place zijn we door de stad gaan wandelen. we kwamen uit in de wijk Pioneer square. Hier hebben we heerlijk even in de zon gezeten en de kids hebben samen met de zwervers allerlei spelletjes gedaan die hier gewoon op het plein lagen, die dus iedereen kan gebruiken. Hier vlakbij was ook een tuin met een waterval, echt apart zo midden in de stad. Hierna zijn we de hoogste toren van Seattle in geweest, op de 73e verdieping. Vanuit hier hadden we prachtig uitzicht, 360 graden rond. Dit was de Columbia tower. Daarna weer terug naar huis en genoten van onze heerlijke vis!!
Vrijdag hebben we Daniek voor het eerst naar school gebracht! Wat had ze er een zin in. Ze straalde van oor tot oor!! Daarna hebben we de zaken verdeeld, vrouwen bij de vrouwen en mannen bij de mannen. Jan en Riekelt zijn op auto jacht geweest, ook geslaagd! Onze nieuwe auto is een feit: volvo xc60
Sanne, Seth (sorry geen vrouw) en ik zijn naar Alderwood mall geweest om te shoppen. 's Midddags hebben we Daniek uit school gehaald en toen zijn de vrouwen naar een nail salon geweest en de mannen hebben een hike gedaan.
Zaterdag zijn Riekelt en Sanne met zn tweeën op pad gegaan. Jan, de kids en ik zijn eerst naar de Nederlandse school geweest. Danie en Seth vonden het geweldig! Daniek had in de klas het hoogste woord volgens de juf, haha. Ook seth heeft het nu nog steeds over juf en school! In de middag hebben we in Botthel een kano gehuurd en zijn we met zn vieren wezen een uurtje wezen kanoën. Toen we thuis kwamen hadden we geen stroom, dus dat was wel even behelpen. Dus maar snel om kaarsen en zaklampen gegaan, voordeel hier in Amerika dat alles tot laat open is.
Deze week dus weer veel gedaan en meegemaakt! Genoten dus.
Allemaal nog een goede zondag!

Liefs Riekelt, Sanne, Jan, Daniek, Seth en Gretha