week 9 en 10 - Reisverslag uit Lakewood Villa Mobile Home Park, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 9 en 10 - Reisverslag uit Lakewood Villa Mobile Home Park, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 9 en 10

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

03 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Lakewood Villa Mobile Home Park

Hallo allen,

Allereerst sorry voor de late update. Vorig weekend ben ik het gewoon vergeten en door de week heb ik er niet meer aan gedacht dus nu maar een verslag van twee weken.
Vorige week heb ik Lubette en Arie (zus en zwager) opgehaald van het vliegveld. Zij zijn de afgelopen anderhalve week bij ons geweest. De komende week op woensdag zullen ze weer huiswaarts keren.
Nou wat hebben we de laatste twee weken allemaal gedaan. Allereerst natuurlijk zoveel mogelijk de dagelijkse gang van zaken. Dus in de ochtend Daniek Naar school brengen en dan smiddags haal ik haar weer met Seth op. Tussendoor doen we wat boodschapjes, huishoudelijke klusjes, spelen met Seth en van alles en nog wat. In de middag gaan we meestal even naar een playground. Vinden de kids heerlijk. Hier is het ook waar Daniek haar eerste echte Vlog heeft gemaakt :). Geïnspireerd door de vele Youtube video's die ze bekijkt.

Vorige week vrijdag heb ik dus Lu en Arie opgehaald vanaf het vliegveld. Het ging allemaal vrij vlot dus toen ik arriveerde op het vliegveld stonden Lu en Arie al te wachten. We zijn vanaf daar gelijk doorgereden naar Woodinville. Hier hebben ze genoten van hun eerste echte Amerikaanse burger en fries bij Wendys. Daarna snel naar huis want Seth werd moe dus die kon meteen op bed. Daarna zijn we smaken naar de school van Daniek gelopen om haar uit school te halen. Die vind dit natuurlijk helemaal geweldig. Lu en Arie werden dan ook met een dikke knuffel begroet!! Hierna zijn we naar de grootste winkel in de buurt geweest en hebben we gelijk even goed ingeslagen. Na het eten zijn Lu en Arie ook gelijk naar bed gegaan, haha waren natuurlijk doodop na die reis.
De volgende morgen (zaterdag) zijn wij met de kids naar de Nederlandse school gegaan. Tussen door zijn Jan en Arie nog naar de kaper geweest. Na het school bezoek hebben we snel een saucijzenbroodje gegeten (jawel die kun je hier bij de Nederlandse bakker kopen!!) en zijn we in de auto gestapt naar Puyallup. Hier was een state fair. Zo groot hebben wij allemaal nog nooit een kermis gezien.

Het was eigenlijk een soort van braderie met kermis in een. WoW wat een mensen en wat een eten!! Echt super grote borden vol met van alles en nog wat, natuurlijk alles vetter dan vet! Wij hebben onze ogen hier uitgekeken. Hier was zelfs een race op schapen voor kinderen van 4-7 jaar. Het was een wedstrijd wie het langst op een schaap in een arena kon blijven zitten. De kinderen werden wel ingepakt met een helm en een soort van harnas en of they go!! De ouders langs de kant schreeuwen natuurlijk, wat een ervaring. O ja en voordat ik het vergeet, deze wedstrijd begon natuurlijk met het zingen van het volkslied!

Na deze enerverende middag waren we allemaal erg moe dus hebben het deze avond ook niet zo laat gemaakt.
Zondag was een dag als alle zondagen. In de ochtend naar de kerk, in de middag naar een playground met de kids en dan om 6 uur weer een korte dienst. We zijn tussen de diensten door met Lu en Arie naar Juanita beach gereden.
Maandag ben ik samen met ze naar Countryvillage gereden. Hier hebben we een heerlijk bakje koffie gedaan en rondgekeken in de winkels. Daarna boodschappen gedaan voor de BBQ van deze avond. Na school van Daniek hadden we het plan om naar het meer te gaan om te zwemmen. Het was namelijk prachtig weer, dus wij bepakt en bezakt in de auto. Kwamen we bij het meer was Cottage lake gesloten ivm toxic water. Dus wij verder gereden naar een ander meertje in de buurt. Hier reden we via bospaadjes naar het meer toe. Maar hoe dichter we in de buurt waren hoe meer bordjes keep out!!! We kwamen erachter dan het privé trein was. Dus wij weer terug. Op zoek naar een ander meertje, hier aangekomen bleek dit ook privé terrein te zijn. Nou toen waren wij er natuurlijk klaar mee. Dus we zijn terug gereden naar huis en hebben daar het zwembadje weer volgedaan. Daarna heerlijk de BBQ aan, mmmmm!!
Woensdag zijn Lu en Arie vertrokken richting Vancouver Island. Hier hebben ze twee nachten in een hotel geboekt. Hier hebben ze Victoria bekeken en hebben ze een walvis/orca trip gedaan. Dit vonden ze helemaal top! Vrijdag avond kwamen ze weer bij ons terug.
Zaterdag hebben de kids een snipper genomen van school omdat we een dagtrip samen met Lu en Arie wilden maken. We zijn begonnen om 7.45 in de Diner. Hier hebben we samen genoten van een real american breakfast. Daarna in de auto gestapt om naar Whidbey Island te rijden. Dit is een eiland voor de kust van Seattle. Hier kun je met de Ferry komen of via een brug. Wij zijn de heenweg via de brug gereden (Deception pass) Dit was prachtig. Hier hebben we een paar mooie foto's geschoten. Ook kwamen er verschillende zeehondjes boven water ploppen. Daniek genoot weer van deze korte hike vanaf bovenaan de brug naar beneden naar het strand. Daarna zijn we door verschillende dorpjes gereden. Ook zijn we door Oak Harbor gereden. Het is een dorpje met Nederlands roots. Hier is ook een hotel genaamd Holland inn en staan er verschillende molens. Ook zijn we in het plaatsje Coupeville geweest in het winkeltje a touch of dutch. Hier hebben we ff wat drop en stroop gekocht! Daarna weer langzaam terug naar de ferry. Dit was een hele ervaring voor de kids, ze keken hun ogen uit!
Op de terugweg nog een stop gedaan in Alderwood mall. Hier heb ik mijn eerste Amerikaanse knipbeurt gehad. Het ziet er goed uit dus ik heb mijn adresje gevonden! 's Avonds een pizza uit de oven gegeten, onze eerst trouwens hier in Amerika.
Vandaag was weer een zondag net als anders met als afsluiting pannenkoeken gegeten!!
Nou ik hoop dat ik het een beetje goed heb gemaakt met jullie door dit lange verhaal :-)
Lieve groetjes vanuit Woodinville!!!

Lubette, Arie, Jan, Daniek, Seth en Gretha