week 13 - Reisverslag uit Lakewood Villa Mobile Home Park, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 13 - Reisverslag uit Lakewood Villa Mobile Home Park, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 13

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

24 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Lakewood Villa Mobile Home Park

Hallo allemaal,

Hier alweer het verslag van onze 13e week. De week is weer voorbij gevlogen. De week bestond weer uit onze dagelijkse gang van zaken. Jan had deze week een drukke week op het werk. Hij had een workshop samen met zijn projectteam. En aan donderdag en vrijdag moest Jan een training geven samen met een collega uit Nederland. Dit was dus een druk weekje waarvan hij ook blij was dat deze weer voorbij was.
Voor mij stond deze week in het teken van de normale dagelijkse bezigheden en ziekte.....
Van donderdag op vrijdag werd Daniek ziek. Overgeven en misselijk. Vrijdagmorgen wilde ze wel gewoon naar school. Dit omdat ze vandaag de fun run hadden op school en ze wil natuurlijk niets missen. Dit gaf gelukkig ook wel aan dat ze weer was opgeknapt. Natuurlijk heb ik wel even de juf ingelicht dat ze niet helemaal fit was. Deze dag is Daniek gelukkig goed doorgekomen. Ik had mn mobiel wel de hele tijd bij me voor het geval dat. 's Avonds zijn we met de kids naar de school gegaan van Daniek, Woodin elementary. Hier starten de kinderen van de Kindergarten met het rennen. Er was een route uitgezet over het schoolplein en om de school heen. Het start sein werd gegeven en weg waren ze. Heel leuk om te zien hoor al die rennende kids. Seth kon dit natuurlijk niet aan hem voorbij gaan. Hij werd dus ook een ware attractie tijdens de run aangezien hij ook met de groep aan het meerennen was!! hahah. De finish was echt op zn Amerikaans, veel aanmoedigen en juichen. Je ziet de kids heel moe de hoek om komen maar zodra ze dan door iedereen worden aangemoedigd vervolgen ze hun run alsof het niets was geweest ;-) Eenmaal over de finish kregen de kids ook een soort medaille, twee voetjes aan een koordje. Daniek draagt hem al het hele weekend. Na de run waren er voor de kids in de gymzaal allerlei spelletjes neergezet en voor elk gespeeld spel kregen ze een klein prijsje. Natuurlijk was er ook aan de o=inwendige mens gedacht met popcorn, hotdogs, pizza en iets Mexicaans.
Zaterdag weer naar de Nederlandse school geweest en 's middags nog even snel om wat boodschappen bij de Costco (soort Makro). Blijer kun je de kids niet maken. Vooral omdat er ook altijd wel kleine proeverijtjes zijn. Ook is de winkel al helemaal klaar voor de kerst met versieringen en veel speelgoed. Dus ja daar word je als kind toch blij van! Daarna zijn we doorgereden naar Marymoor park in Redmond. Hier hebben de kids even heerlijk gespeeld en kastanjes gezocht. Ook hebben we hier een paar leuke fotos en filmpjes gemaakt.
Daarna naar een steakhouse geweest, Outback. Heerlijk gegeten!
Van de zaterdag op zondag begon het om 2.45. De eerste keer overgeven van Seth. Dit ging de hele nacht en de dag door. wat uiteindelijk resulteerde in 7 x zijn bed verschonen op 1 dag!!! Nou we hopen dat hij nu goed de nacht doorkomt en dat wij ook een normale nacht kunnen maken, pppfff. En natuurlijk dat het aan Jan en mij voorbij gaat.
Door al de geuren in ons huis die niet zo aangenaam waren ben ik vanmiddag maar appelflappen gaan maken, dit maakte de geur weer wat aangenamer. Mooie bijkomstigheid ze waren heerlijk!!
Nou dit was ons weekje weer.
Even om nog een vraag te beantwoorden van de vorige reacties: De kids hebben hier geen herfstvakantie. In de week van Thanksgiving (24 nov) zijn ze van ma-woe eerder uit en hebben ze donderdag en vrijdag vrij. Dus dit is wel even lekker.

nou vanuit Amerika heel veel lieve groetjes aan jullie allemaal!!!

Liefs Jan, Gretha, Daniek en Seth.

Goedemorgen,

Wat een lange zet naar school is dat dan en wat een super leuk filmpje in de bladeren.
    Fijn om te lezen dat de weken voorbij schijnen te vliegen des te sneller is het kerst.

• 24 Oktober 2016 - 05:54

O my!!!!
    4 keer... ik dacht dat hij hem niet verzenden. Sorry!

• 24 Oktober 2016 - 20:19

Janneke:

Leuk filmpje jan en gre van jullie knappe kids. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Leuk om te lezen iedere week. Groetjes janneke