week 17 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 17 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 17

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

21 November 2016 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo lieve volgers,

Hier weer een nieuw verslag vanuit Woodinville. Terwijl ik dit schrijf zit ik heerlijk met de voetjes omhoog voor de gashaard, heerlijk!
Deze week was een iets andere week dan normaal. Dit omdat Daniek donderdag en vrijdag al om 11.50 uit was ipv om 15.10. Ze hebben nu namelijk tot aan Thanksgiving (komende donderdag) early release. Dit omdat de leerkrachten deze dagen gebruik maken van de middagen om gesprekken met de ouders te hebben. Ons gesprek staat dinsdagmiddag op het program, daar meer over in het volgende verslag.
Nou wat hebben we de afgelopen week weer allemaal gedaan??
- elke dag het Urker sinterklaasjournaal gekeken, de kids zaten bijna in de computer haha.
- maandag in een nieuw park wezen spelen met de kids. Hier was ook een kleine klimmuur die Daniek natuurlijk moest beklimmen. Ik denk dat ze wel 10 keer gevallen is maar ze ging door en uiteindelijk kon ze helemaal zelf boven komen.
- woensdag morgen ben ik samen met Seth op de thee gegaan bij het gezin van de dominee. Marie en de kinderen waren thuis, zij geeft namelijk homeschool. Marie is op het moment hoogzwanger en kan elk moment een baby krijgen en ze zijn net verhuisd. Het was heel gezellig zo samen en ik ben ook nog blijven lunchen bij ze. De kids (4) vonden dit natuurlijk helemaal geweldig vooral omdat ze dol op Seth zijn (en hij op hun). Komende zaterdag hebben we waarschijnlijkde oppas op alle 4 de kinderen dit omdat Marie dan misschien wordt ingeleid. Hier in Amerika komt het namelijk bijna niet voor dat je zelf begint maar wordt alles gepland.
- donderdag heb ik een eye exam laten doen. Dit omdat ik steeds vaker wat last heb van hoofdpijn en het is al een aantal jaartjes terug dat ik het voor het laatst heb laten checken. Nou de uitslag was dat mijn ogen niet heel slecht waren maar toch dat het handig zou zijn om een bril te nemen met name voor het dichtbij zien. Komende week ga ik dus om een bril kijken!!
- Jan had donderdag een etentje met zijn werk dus dan nemen de kids en ik het er ook van. Wij zijn lekker naar de Mac geweest! Altijd goed.
- Zaterdag kwam de sint met zijn regenboogpieten op de Oranje school. Wat keken ze hier naar uit!! Het was een hele happening en ze hebben er echt wat leuks van gemaakt. Ook kregen alle kinderen een klein cadeautje, nou blijer kun je ze niet maken. Seth vond het allemaal heel erg spannend dus die keek vanuit de gang toe terwijl de sint bij hem in de klas was en tijdens het feest in de gymzaal vanachter papa's benen. Het mooie was dan wel dat hij wel de pepernoten aanpakte van de pieten, haha.
- zaterdag avond zijn we met zn viertjes uit eten geweest in een steakhouse, Outback genaamd. Je raadt het al helemaal in Australische sfeer. Heerlijk gegeten. Bij thuiskomst mochten Seth en Daniek hun schoen zetten. Seth snapte er eerst niet veel van dus ruimde ze eerst weer op.
- Zondagochtend, 05.30!!!!!! De kids naar beneden om te kijken. Wat waren ze blij met hun cadeautjes en Daniek helemaal want ja stel je voor dat de sint niet weet dat zij nu in Amerika woont?!
- na de kerk hadden we weer gezamelijke lunch. Deze keer had ik bami en witte chocolade mouse gemaakt. Nou je raadt het al, als zoete broodjes!!

Nou dit was onze week alweer. Komende week heeft Jan lekker vrij genomen, 3 dagen en de donderdag en vrijdag zijn hier voor iedereen rij ivm thanksgiving en black friday. Ook is Jan morgen jarig dus we maken er weer een mooie week van!!

Lieve mensen de groetjes van ons 4!!!

  • 21 November 2016 - 23:06

    Grote Tutte:

    Goedendag allemaal, iedere week is het weer een verrassing wat jullie mee gemaakt hebben, kun je ook even voor mij het volledige adres sturen van jullie even precies noteren hoe ik het op moet schrijven. groeten je grote tutte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gretha

Ons gezin bestaat uit: Jan Bennik 21-11-1983 Gretha Bennik-van Urk 29-01-1984 Daniek Bennik 2-06-2011 Seth Bennik 11-12-2014

Actief sinds 23 Mei 2016
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 144388

Voorgaande reizen:

05 Juli 2016 - 29 Augustus 2017

Amerika, Washington, Bothell, Woodinville

Landen bezocht: