week 18 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 18 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 18

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

28 November 2016 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo allemaal,

We hebben weer een heerlijke week achter onze rug. Jan was deze week lekker vrij dus konden we lekker wat rustiger aandoen, heerlijk. Daniek hoefde deze week alleen ma, di en woe ochtend naar school, ze had early release. Daarna lekker twee dagen vrij.
Nou hoe zag onze week er deze keer weer uit, nou lees maar!

Maandag:
Vandaag was Jan jarig, 33!! We hadden twee cadeautjes voor hem gekocht een lekker geurtje met douchegel en aftershafe balsem en een reep chocola. Daniek kon niet wachten om de cadeautjes te geven. Ze had het de dag ervoor ook al een beetje verklapt, haha. Jan zei namelijk mn geurtjes zijn ook bijna op, waarop Daniek zei: wacht maar tot morgen want dan hebben wij een verrassing voor jou!! Prachtig! Om de dag goed te beginnen zijn we met ons vieren naar de diner geweest voor een stevig Amerikaans ontbijt. Erg lekker :)
Deze ochtend moesten we onze auto ook voor een beurt wegbrengen, dat kon nu mooi omdat ik dan achter hem aan kon rijden om Jan weer mee terug te nemen. Aangezien Daniek tussen de middag nu thuis was konden we lekker tussen de middag aan de kost! 's Middags zijn we voor mij om een bril geweest. Daniek heeft hem uitgezocht en ik moet zeggen we zaten goed op 1 lijn wat dat betreft. De brillen die niet mooi stonden vond zij ook niet mooi staan. Toch is het wel lastig hoor, zoveel keus, uiteindelijk toch gelukt. Daniek noemt het een regenboogbril, dus dan kunnen jullie misschien een beetje bedenken hoe het eruit ziet ;-). Wanneer de bril er is zal ik een foto van mij met bril plaatsen! Aan het eind van de middag konden we onze auto alweer ophalen. Zo zat de maandag er al weer op.

Dinsdag
Vandaag een lekker rustig dagje gehad. In de ochtend hebben we de tuin buitenom winterklaar gemaakt. Ook hebben we lichtjes aan de garagedeur gehangen. Dat is hier wel zo'n beetje de gewoonte. Al doen wij met alleen op de garagedeur wel een beetje onder voor de rest hoor. Man man wat zijn sommige huizen verlicht. Wel erg leuk om rond een uur of 5 met de kids een rondje te gaan rijden langs al de verlichte huizen. Er zijn zelfs huizen die in hun voortuin zelfs een slee met rendieren en de kerstman verlicht hebben op ware grote. 's Middags zijn we naar het tuincentrum geweest. De kids mochten daar een Amerikaanse kerstbal uitzoeken voor in de kerstboom die ik maandag heb opgezet. Seth heeft een rode pickuptruck met de kerstman achter het stuur uitgezocht en Daniek 2 kleine cupcakes voor in de boom. Om 5 uur hadden we een gesprek met de juf van Daniek over hoe ze het doet op school. Nou dus helemaal goed!! Man man wat zijn wij trots en de juf ook!!! Wat een sprongen heeft ze gemaakt. In september toen ze getest werd kende ze niet 1 letter en nu kent ze er al 17 van de 26!!!! Kleine letters en hoofdletters. En ze kent al 23 letters aan hun klanken, wow! Wij kregen aan het eind van het gesprek zelfs een knuffel van haar juf omdat ze zo trots was!!

woensdag
Vanmorgen hebben we onze boodschappen gedaan bij de Costco voor Thanksgiving. Wat een drukte, een beetje te vergelijken met de drukt in nl tijdens de feestdagen. Daarna Daniek opgepikt uit school om op weg te gaan naar het zwembad in snohomish, een klein plaatsje zo' n 20 minuten bij ons vandaag. In het zwembad was het heerlijk rustig. Het was een mooi zwembad met glijbaan, stroomversnelling, bubbelbad, speeltoestellen voor de kleine kids en een golfsimulator om te surfen. Een leuk zwembad waar we dus zeker nog een keer naar toe gaan. Ik denk dat we anderhalf uur gezwommen hebben toen we eruit gingen. We reden nog geen 5 minuten of beide kids lagen met de mond open. Toen we weer terug kwamen in Woodinville zijn we nog even koffie gaan drinken in de Barnes en Noble boekwinkel. Hier zit namelijk een starbucks in en Daniek is hier gek op de triple choclet cookies.

Donderdag (thanksgiving)
Vandaag heeft het de hele dag geregend dus we hebben ons lekker binnen vermaakt. De kids hebben pepernoten gebakken terwijl ik de voorbereidingen trof voor ons eten. Ook hebben Daniek en Seth lekker op het raam getekend met speciale raamstiften. Je raadt het al wij hebben nu dus ramen die je nergens anders tegenkomt. Wel lekker kleurrijk. Ons diner bestond uit het volgende: voor -> zelfgemaakte champignonsoep met kip en spekreepje hoofd-> zalm uit de oven met boontjes en aardappels en komkommer na-> creme brule, wij hebben dus heerlijk gegeten al had ik natuurlijk veel te veel. Aangezien we natuurlijk al de hele dag binnen zaten besloten we om half 6 even een rondje te gaan rijden. We reden door de hoofdstraat van Woodinville heen, die leek wel uitgestorven. Wel een vreemde gewaarwording dat bijna alles nu dicht zat terwijl het eigenlijk altijd open is en sommige winkels zelfs 24/7. Terwijl we doorreden kwamen we ook langs de Target (winkel waar je alles kan kopen van boodschappen tot meubels tot electronica enz), hier stonden mensen in de gietende regen in een lange rij te wachten tot de winkel om 6 uur open zou gaan. Alle winkels hebben namelijk speciale aanbiedingen op thanksgiving avond en op black friday. Toen we dit zagen konden we natuurlijk niet anders doen dan ook even een kijkje te nemen bij al die gekte want dat is het echt hoor. Mensen die rennen door de winkel om als eerste die tv te pakken te krijgen. We zagen mensen langskomen et 2 tv's, 3 xboxen en veel speelgoed in hun kar, niet normaal dus. Nou wij hebben hier even heerlijk mensen zitten kijken!

Vrijdag
Vandaag een stralende dag om er lekker op uit te gaan Wij waren gewaarschuwd om ons niet te mengen in de drukte van black friday in de winkels, dit hebben we dus ook niet gedaan. We hebben onze laarzen aangedaan en zijn naar een park aan de kust gereden. Om bij de kust te komen moesten we door een prachtig bos naar beneden lopen. De kids hadden de grootste lol natuurlijk in de plassen en de stroompjes water die over het pad liepen. Aangekomen op het strand hebben we grote schelpen gezocht en stenen gegooid in het water. Daarna weer aan de klim terug begonnen. Dit was wel wat pittiger dan de heen weg maar we hebben het gehaald. Daarna een lunch genuttigd bij het restaurant met de gouden bogen om daarna weer huiswaarts te keren en een lekker knippien te doen. 's Middags nog even wat kleine boodschapjes gedaan en als avond eten hadden we de leftovers van de dag ervoor, lekker makkelijk.

Zaterdag
Vandaag waren de kids vrij van school dus we konden lekker rustig aan doen. De kids hadden nog een sinterklaas cadeautje gekregen dus die waren helemaal blij. Rond half 11 zijn we naar Alderwood mall gereden. Daniek en ik hadden namelijk een afspraak bij de kapper. Daniek heeft haar eerste Amerikaanse knipbeurt gehad en ook mijn haar is weer lekker geknipt. "s Middags waren we uitgenodigd bij de familie Walsh ( gemeenteleden van de kerk). Het was een thanksgiving leftover party zoals zij het noemden. Al was het eten geen leftover hoor (2 kalkoenen, stuffing, salade, vruchtenbowl, 4 taarten). Wij waren samen met nog wat andere mensen uitgenodigd om samen gezellig te eten. In totaal waren we met 22 mensen. De kids hebben we niet gehoord, die waren heerlijk aan het spelen met de andere kids die er waren. Om half 9 schrok ik van de tijd dus zijn we toen maar snel naar huis gegaan om de kids op bed te doen. Het was een leuke en gezellig avond geweest.

Zondag
Vanmorgen zijn we naar de kerk geweest om daarne lekker thuis te eten met aansluitend een lekker knippien! Daarna zijn we nog even naar het centrum gereden omdat hier de kerstman aan zou komen en de grote boom verlicht zou worden. Het was hier een drukte van jewelste. Wel leuk om te zien, zoals het bij ons in NL sinterklaas is, is het hier de kerstman. Nou dit hebben we dus ook weer meegemaakt. Daarna weer snel naar huis toe terwijl Jan met Daniek weer naar de kerk ging. Ons vaste ritueel is dat ik dan samen met Seth pannenkoeken bak voor als zij weer uit de kerk terug zijn, heerlijk!

We hebben ook van deze week weer foto's toegevoegd om een indruk te geven van wat we hieboven hebben beschreven.

Nou dit was ons weekje weer!! De groetjes van ons 4!!!