week 20 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 20 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 20

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

12 December 2016 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo lieve allemaal,

Zo is er alweer een week voorbij geraasd. En wat voor een week, weer veel gedaan, lees maar mee.
Zoals jullie in het vorige verslag al wel gelezen hebben, heeft ons dominees gezin uitbreiding gehad. Hiervoor was een soort schema opgezet om voor ze te koken zodat ze het tijdens de kraamweek wat makkelijker hadden. Hier is het namelijk niet zoals in Nederland geregeld dat je kraamzorg thuis krijgt of dat je familie komt helpen. De afstanden zijn hier te groot om even over te komen en te helpen. Vandaar dat er binnen de gemeente een eet rooster was gemaakt. Ook ik had me aangemeld om eten te koken. Ik was dinsdag aan de beurt. De maandag heb ik dus besteed aan het boodschappen doen en natuurlijk ook wat aan de huishoudelijke zaken gedaan.
Dinsdag ben ik nadat ik Daniek naar school heb gebracht begonnen met de lasagne. Ik heb drie grote schalen gemaakt zodat we zelf deze avond ook lekker lasagna hadden. Wat rook het heerlijk in huis. Lekker veel verse groente erin, al kennen ze dat hier niet. De cassiere vroeg al wat ik ging maken en ze keek raar op toen ik zei lasagne. Het is natuurlijk veel te gezond zo met al die groente erin, haha. Na de lasagne heb ik 2 grote schade verse fruit bowl gemaakt, je raadt het al ook 1 voor ons zelf. Ik vertelde aan de Mary (vrouw van de dominee) dat mijn moeder ook in de kraamweek zorgde voor elke dag lekker verse bowl. Hier waren ze natuurlijk heel blij mee. 's Middags was het dan zover, we gingen op kraamvisite. Seth en Daniek keken er erg naar uit en ik hoorde Seth al de hele dag de baby haar naam noemen, Lili (Leelee). Wat een prachtig meisje was het en wat een trotse ouders en broers en grote zus. De kids hebben even heerlijk met elkaar gespeeld. Als cadeautje had ik een mutsje gehaakt, dit stond zo leuk bij haar! En we hadden ook nog wat babysokjes gegeven die op schoentjes lijken. Hier waren ze heel blij mee. We waren niet heel lang gebleven aangezien het ook bijna etenstijd was. Jan was deze avond wat later thuis omdat hij twee dagen in downtown Seattle moest werken. Hij was ook blij dat dit er na dinsdag weer opzat. Het verkeer hiernaar toe is echt slecht. Je doet er in de spits echt ruim een uur over, terwijl je midden op de dag in 20 minuutjes in het centrum staat. We zijn dan ook erg blij dat Jan nu maar 10 minuutjes hoeft te rijden naar zijn werk en wij zo ook meer van hem kunnen genieten en niet alles op de vlieg moet zoals in Nederland wel eens het geval was.
Woensdag had ik Simone, Adelynn en Jason uitgenodigd om langs te komen. Adelynn is het klasgenootje van Daniek. Haar moeder en ik lopen elke dag samen op naar school en weer terug. Wij hebben al vaker samen koffie gedronken maar niet 1 keer samen met de meiden erbij. Dus deze keer in de middag afgesproken. Wat hebben ze een lol gehad! De kids waren uitgelaten. Ze vinden het echt erg leuk om mensen over de vloer te krijgen en laten dan ook echt alles zien. Op een gegeven moment waren de kids boven aan het spelen en werd het verdacht stil..... Seth had de pot gel te pakken gekregen en de boys waren dit in hun haren en op de kleren aan het smeren, oeps! Gelukkig viel de schade mee en zat het meeste in seth zn haar en op zijn kleren. Voor bij de koffie had ook een heerlijke appel cake gebakken die goed in de smaak viel.
Donderdag heb ik lekker rustig aan gedaan, dus de gewoonlijke dingen gedaan. Jan is deze middag met zijn collega's bij de Boeing fabriek geweest. Dit was zeer indrukwekkend. Dit omdat het de grootste fabriekshal ter wereld is! 75 voetbalvelden groot!! Hier hebben ze in het museum gekeken en een rondleiding gehad door de fabriekshal. Wat zijn vliegtuigen immens groot, vooral als je er dan naast staat! Het was heel bijzonder om te zien hoer de 747, 767 en 787 werden geproduceerd. Jan was er helemaal vol van en gaat hier over twee weken nog een keer naartoe maar dan met zijn zwager!! Donderdag avond is het hier ook beginnen te sneeuwen!!
Vrijdag kregen we al voor 6 uur bericht dat vandaag de scholen dicht zaten omdat het gesneeuwd heeft!!! Er lag ook een flink pak buiten. Je raadt het dus al, om 6.30!!! zaten wij al met de kids buiten in de sneeuw op de slee. Wij waren niet de enigen die dit idee hadden want er was ook al een andere vader met zijn kids buiten aan het spelen. We zijn maar vroeg begonnen omdat voor de rest van de dag regen was aangegeven, dus niet zeker wisten of de sneeuw wel goed bleef liggen. Na brood gegeten te hebben ben ik met de kids dan ook lekker weer even het bed ingedoken aangezien we zo vroeg al buiten waren. Na dit korte dutje de skipakken weer aangedaan en om 10 uur zaten we weer lekker buiten in de sneeuw en hebben we samen een sneeuwpop gemaakt. wat hadden de kids een lol en ik genoot natuurlijk ook van die blije snoetjes. Wat is dat dan ook lekker zo een dagje vrij tussendoor voor Daniek. 's Middag was de meeste sneeuw ook wel weg en lag het eigenlijk alleen nog maar in de tuinen. 's Avond zijn we uit eten gegaan in het restaurant van Cooper (klasgenootje van Daniek) zijn ouders, Pizza Coop. Je raadt dus al wat wij hebben gegeten! Een heerlijke pizza!! En deze was echt super lekker, ik durf met recht te zeggen de lekkerste die we tot nu toe in Amerika gegeten hebben!! Hier gaan we dus zeker vaker naartoe. Ook Daniek vond het natuurlijk leuk omdat Cooper er ook was. Hij kwam helemaal enthousiast samen met zijn vader naar ons toe. Het leuke ook is dat Cooper bij ons om de hoek woont dus we lopen ook wel met elkaar op van en naar school.
Zaterdag was weer een schooldag. Deze keer nu ook voor mij! Ik was vandaag de juf van de speelgroep, de groep van Seth. Wat vond ik dit weer leuk om mijn werk weer te kunnen doen. De enige die het minder leuk vond was Seth. Hij snapte er niks van, zijn moeder die zijn boekjes aan het voorlezen was aan andere kindjes. Hij heeft zich dus ook even goed laten horen, haha. Hopelijk gaat het volgende week wat beter want dan ben ik weer zijn juf! Ook heeft Seth getrakteerd aan zijn klasgenootjes en hun ouders. Ik stond om 7 uur al cupcakes te bakken, die goed in de smaak vielen! Ook kwam deze dag een verrassing binnen met de post. Een doos met chocoladeletters, snoep en speelgoed voor de kids!! Thanks grote tutte en ome Jan, de kids en ook wij waren hier super blij mee!! Zaterdagmiddag hebben we nog wat boodschappen gedaan en zijn we bij de Teriyaki wat gaan eten.
Zondag was het dan zover! Seth zijn tweede verjaardag!! Helaas was hij deze ochtend al heel vroeg wakker, 5.15, zijn vast de zenuwen geweest, haha. Dus we hebben al vroeg voor hem gezongen en de cadeautjes gegeven. Hij was heel blij met zijn cadeaus: tafel met houten trein en toebehoren, vliegtuig set van Duplo, skibroek, muts en een zak snoep! Vandaag hebben beide kids dus heerlijk gespeeld met het nieuwe speelgoed. 's Middags heeft Seth het kaarsje uitgeblazen op de taart samen met zijn zus en hebben we heerlijk taart gegeten.
Zoals jullie kunnen lezen is de week alweer om. De komende week bereiden we ons voor op de komst van Jacolien, Albert, Pieter Andries en Barthes!! Wat hebben we hier super veel zin in!!!! We kunnen niet wachten! Tot volgende week allemaal!!

Dikke knuffel van Jan, Gretha, Daniek en Seth!

  • 12 December 2016 - 07:18

    Jacolien Postma Van Urk :

    Hier ook heel veel zin om jullie weer te zien in het "echt"
    Tot snel! Dikke kus van ons 4

  • 12 December 2016 - 08:49

    Gertrude Meijer :

    Ha allemaal,

    Wat een belevenissen weer! Ontzettend leuk om te lezen!
    En wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Wat heeft Seth een gave treinbaan gehad zeg..... Daar komt Ralph graag een keer mee spelen! ( in Nederland hoor)

  • 13 December 2016 - 20:24

    Oud Tutte Jannetje:

    Hallo Jan, Gretha en kids.

    Leuk hoor om jullie belevenissen te volgen. Fijn dat jullie het naar je zin hebben.
    Ik hoor de verhalen ook van moeder Dea. Ze is helaas gevallen en moet het natuurlijk rustig aan doen. (moeilijk) Had nl zelf pols gebroken en Dea kwam natuurlijk helpen. Hopelijk knapt ze snel weer op.

    Nou jongelui, wens jullie veel plezier met het bezoek en Gezegende feestdagen.

    Lfs tutte Jannetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gretha

Ons gezin bestaat uit: Jan Bennik 21-11-1983 Gretha Bennik-van Urk 29-01-1984 Daniek Bennik 2-06-2011 Seth Bennik 11-12-2014

Actief sinds 23 Mei 2016
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 144492

Voorgaande reizen:

05 Juli 2016 - 29 Augustus 2017

Amerika, Washington, Bothell, Woodinville

Landen bezocht: