Week 23 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu Week 23 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

Week 23

Door: Jacolien Postma

Blijf op de hoogte en volg Gretha

02 Januari 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Ook deze week weer de eer aan mij om het verslag te schrijven...

Allereerst moet ik met recht zeggen dat alles wat we hier doen en meemaken een reis is geworden om nooit meer te vergeten. Zo fijn om dit samen met elkaar te mogen doen! Heerlijk om te zien hoe de kinderen met elkaar omgaan, wij als familie, heerlijk! Fijn om te zien hoe Jan en Gretha samen met Daniek en Seth al een heel vertrouwd wereldje om zich heen hebben en zo goed zijn ontvangen door de mensen hier! Een hele geruststelling voor de achterblijvers ;) Hun dagelijkse ritme, het aanpassen aan de gewoontes hier, de contacten die ze gelegd hebben, de werkzaamheden die ze hier doen, het doet ons goed om dit te zien!!

De dagen razen voorbij, zoveel indrukken, de nieuwe dingen die we meemaken tot aan de dagelijkse gang van zaken. Pieter Andries en Barthes staan al te springen als we zeggen we gaan boodschappen doen!!! Ze kijken hun ogen uit, wij ook! De speeltuintjes, de ritjes in de auto, de contacten die ze met handen en voeten proberen te leggen, prachtig om te zien hoe Pieter Andries ook probeert te communiceren met de kinderen hier. Hij komt steeds vragen, mama hoe zeg je dit? Hoe zeg je dat? Wat is het dan ook prachtig om mee te genieten vanuit de belevingswereld van een kind. Hij heeft zoveel te vertellen als hij weer thuis is, hij is van plan om in de klas een hele foto reportage te laten zien en daarbij te vertellen. Hij gaf vandaag voor het eerst aan dat hij zijn klasgenootjes thuis wel mist, contact met hen is natuurlijk veel makkelijker dan met de kinderen hier... we zijn trots op hem hoe goed hij het doet hier! Barthes daarentegen vindt alles best spannend, de mensen die zomaar tegen hem gaan praten, hij verstaat ze niet en kijkt ons dan aan van HELP! Hij blijft dan ook vaak bij ons in de buurt, ook prima natuurlijk, hij maakt evengoed alles mee en neemt heel veel in zich op.

Maandag, vandaag zijn Jan en Albert begonnen in de gym, daarna zijn ze naar de kerk gegaan om mee te helpen met verhuizen. Er waren veel mensen om te helpen dus vele handen maken licht werk. Gretha en ik zijn toen met de kinderen naar een park hier in Woodinville geweest, een groter plezier kunnen we de kinderen niet doen. Daarna nog even wat boodschapjes gedaan voor de rest van de dag. Jan en Gretha mochten vanavond lekker met z'n tweetjes weg, ze zijn uit eten geweest en naar de bios. Scheelt dat er goede oppas thuis was ;) Wij hebben met de kinderen een filmpje op de bank gekeken en hebben teriyaki gegeten, de kids vinden dat heerlijk hier!

Dinsdag een tourdag op het programma. we zijn met z'n allen in 1 auto gestapt om wat van de omgeving hier rond de eilanden te zien. We zijn in Edmond op de ferry gereden. Prachtig om in de verte de eilanden en de bergen met sneeuw te zien!! Er stond veel wind, maar toch even met z'n allen naar buiten op de ferry, ook hier keken we allemaal onze ogen uit! We reden steeds langs de kust, prachtig om de kustlijn te volgen en te zien. Wederom een wonderschone schepping!! In Port Angeles zijn we een grote pier op gelopen, ok hier konden we de bergen met sneeuw goed zien. In het water hebben we een zeehond en een groepje zeeotters zien zwemmen. Pieter Andries zei na dit moment: "Dit is de mooiste dag van mijn leven". haha. De kinderen vielen hierna in slaap, we zijn doorgereden naar de volgende ferry, hier konden we helaas niet gelijk op, omdat hij vol zat. We besloten om lekker wat te gaan eten in een plaatselijk restaurantje, dit was in Port Townsend. Onze buik vol, terug naar de auto en op de ferry. Binnenin liggen er allemaal puzzels op de tafels, dus de kinderen hebben een poging gewaagd ;) Terug in de auto reden we langs Deception Pass, wat prachtig, we keken de diepte in en zagen de kust met daaromheen flinke rotspartijen, wauw!! Het laatste stuk van de rit hebben de kids weer heelijk geslapen. Een rit van ongeveer 300 kilometer, de hele dag in de auto, we hebben genoten!! 'sAvonds mochten Albert en ik samen uit eten en naar de bios. De kinderen bleven thuis en hebben zich prima vermaakt met Jan en Gretha.

Woensdag, deze dag kregen we de familie Morgan op visite. Gretha en ik zijn in de ochtend boodschappen gaan doen voor dit samen zijn. Toen dit allemaal binnen was, zijn we begonnen met de voorbereidingen, haha daar zijn we goed in lekker kokkerellen! De kinderen zijn met de mannen even naar Cottage Lake geweest, ook weer een prachtige speeltuin aan een groot meer. De Morgans kwamen rond 17.00 uur. We hadden al het eten uitgestald en hebben er heerlijk van gesmuld. Lekkere kleine hapjes en twee grote schalen met lasagne en na verschillende toetjes. De Morgans zijn met 9 totaal en de 8e is op komst, het was dus een dolle boel met al die kids hier in huis. Ze hebben heerlijk gespeeld en tussendoor lekker gegeten. De Morgans hebben genoten van onze verhalen, we hebben ze zelfs een Nederlands liedje geleerd! 1,2,3,4 hoedje van papier. Ze gingen rond 22.30 uur weg, de jongsten lagen hier natuurlijk al lang op bed, de oudste 2 daarna gauw op bed gelegd... haha.

Donderdag een rustig dagje. We zijn even naar Lynwood geweest dat is een groot winkelcentrum. 's Middags lekker thuis. Gretha en ik zijn deze avond lekker met z'n tweetjes weg geweest, drie keer raden... shoppen, uit eten en naar de bios! Heerlijk even met z'n 2! Even net als vanouds, dat heb ik natuurlijk wel gemist.... Fijn dat dit dan zo een kon! Jan en Albert hebben met de kids de "left overs" van de vorige avond opgegeten.

Vrijdag, vroeg uit de veren, in de auto bepakt en bezakt. ski kleding aan en op weg naar de sneeuw! We wilden gaan skiën met de kids in Stevens Pass. Onderweg bij een diner ontbeten met de kids, vinden ze heerlijk en wij ook ;). Onderweg werd het steeds drukker op de weg, toen we er bijna waren stonden we in een langzaam rijdende file met allemaal mensen die dezelfde idee las ons hadden. De kids vonden het niet erg, want ze keken hun ogen uit. De weg ernaar toe was prachtig. Het landschap veranderde gaandeweg in een sneeuwlandschap. Bij de piste aangekomen was het zo druk dat alle pakeer plaatsen vol waren en je een stuk verder je auto moest parkeren om daarna met een shuttle bus naar de piste te gaan. Je raadt het al, ook weer mega druk! Dit zagen we niet zitten met de kinderen, dus zijn we een stukje verder doorgereden naar Leavenworth. Dit is een plekje waar je je waant in Oostenrijkse sferen. Ook hier lag natuurlijk veel sneeuw. We hebben de kids niet gehoord, heerlijk in de sneeuw gespeeld en met de slee van een heuveltje afgegleden. Via het internet hebben we elke keer gekeken of het al iets minder druk was bij Stevens Pass, want we wilden natuurlijk wel even skiën! En ja hoor, dus gauw in de auto en weer terug. We hebben de latten ondergedaan en kunnen zeggen dat we geskied hebben op Amerikaanse sneeuw. Er was de nacht daarvoor net heel veel gevallen, dus voor de skiërs onderons.... heerlijk!! Daniek en Pieter Andries waren het ook nog niet verleerd, zo mooi om te zien! Trotse ouders daar onder aan de piste!! De mannen zijn nog wat langer gebleven en hebben een groter deel van het skigebied bekeken, wij zijn met de kinderen naar huis gereden. Op de terugweg door de Mac drive, voor alles moet een eerste keer zijn, de kinderen waren muisstil in de auto, want anders kon |Gretha de bestelling niet goed doorgeven ;). Thuis lekker alles opgegeten en daarna lekker ons bed in! Het was wederom een heerlijke dag met elkaar! Als echt sneeuw genieters dus echt genoten!

Zaterdag, oudjaarsdag. We hebben wat boodschapjes gedaan voor de avond en nieuwjaarsdag. De mannen zijn met de kids door de "Carwash" gegaan. We hebben vuurwerk gekocht, hier in Woodinville mag je het officieel niet afsteken, maar dat wisten wij natuurlijk niet ;) haha. s Middags even in het skate park geweest en een route gelopen over een soort van houten steigers door het bos. We hebben Fried Rice gegeten met de kinderen met natuurlijk satesaus, borden vol! Daarna tijd voor vuurwerk, we hebben natuurlijk niet gewacht tot en met 00.00 uur. De kinderen hebben genoten van het kleine beetje dat we hadden, wat kleine potjes en romeinse kaarsen. Meer, meer zeiden de jongste twee ;). Hierna gingen die op bed, waarna wij op de bank naar de kerstspecial van "All you need is love" hebben gekeken, heerlijk! We hebben met elkaar getoast op een mooie avond en een goed nieuwjaar! Lekkere hapjes op de tafel en zo wachten tot het 00.00 uur werd. Daniek en Pieter Andries lagen al op bed. We hebben na 00.00 uur de thuisfronten even gefacetimed, fijn dat deze middelen er zijn!

Zondag, nieuwjaarsdag. De kerkdienst was deze keer in een ander gebouw na de verhuizing. Fijn dat iedereen zo hartelijk is daar, we voelden ons echt welkom. Na de dienst alvast afscheid van iedereen genomen, omdat we dinsdag naar huis gaan. Tussen de middag lekker spanazi, gedroogde appeltjes en karbonade gegeten. De kinderen lustten er wel pap van! Na het middag dutje naar een speelpark geweest, even een frisse neus. Het was echt fris en vroor, dus we zijn niet al te lang gebleven, want de kinderen kregen het koud. Ik heb lekker pannenkoeken gebakken en Gretha heeft het toetje gemaakt, creme brulee. We hebben gesmuld! We hebben het hier goed van de kost zoals ze dat zeggen ;) Na het bad van de kinderen op de gang boven allemaal gym spelletjes gedaan, opdrukken, verspringen, koprollen, de kids waren zo leuk aan het meedoen! Genieten! Ze slapen dan ook zo in..... Wij zitten nu heerlijk aan de koffie en een kopje thee en gaan zo een spelletje rummikub spelen.

Voor ons is het nu aftellen.... dinsdag middag vliegen we weer naar huis een hopen dan woensdag middag ivm het tijdsverschil weer in Nederland aan te komen.
We hebben genoten van ons verblijf hier en gaan dat deze laatste dagen ook nog zeker doen!!

Een dikke kus van ons voor iedereen thuis!

Liefs,
ook namens Familie Bennik en de rest van fam Postma
Jacolien

• 02 Januari 2017 - 11:18

Wiebren Beukens:

Wat fijn om te lezen dat jullie het zo ontzettend leuk hebben.
    Nog even genieten van de mooie familie momenten en dan snel het vliegtuig in.
    Alvast een goede terug reis en dan kunnen wij volgende week genieten van de verhalen van jou Jacolien.
    Ben zo benieuwd om het te horen.
    Groetjes uit Urk. (De kids zijn op het springkussenfeest bij de sporthal)

• 10 Januari 2017 - 22:25

Maria Chantal:

Hee wat een leuke foto's!
    Lekker dat je als zussen weer bij elkaar kon zijn voor een tijdje. En de kinderen elkaar ook weer hebben gezien.
    En toen stond daar Jan afgelopen zondag ineens in de kerk op Urk, hahaha, ik dacht zie ik dat nou goed.

groetjes vanaf de bult