week 26 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 26 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 26

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

23 Januari 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo allemaal!!

Hier weer een nieuw verslag voor jullie van de afgelopen week.
De afgelopen week stond in het teken van het laten zien van de omgeving en de familie laten kennis maken met onze dagelijkse gang van zaken.
Maandag was het hier Martin Luther King day. Dit betekende voor Daniek dat ze deze dag ook vrij van school was. Dit kwam nu natuurlijk super goed uit. Het was mooi weer deze dag dus we besloten naar downtown Seattle te gaan. We zijn gestart bij Pike Place. De meest bekende markt van Seattle en omstreken. We deden rustig aan dus begonnen met een kop[je munt thee met uitzicht over the Puget Sound met de ferry die af en aan vaart. Hierna zijn we over de markt gaan wandelen. Hier kregen we van mijn moeder nog een prachtig cadeau, een metalen stuk met de skyline van Seattle. Dit kregen we voor onze verjaardag. Bij de foto's staat het cadeau wat we gekregen hebben. Na Pike Place zijn we doorgereden naar Seattle centre ( de plek waar de space needle staat). Hier zijn we eerst heerlijk op een bankje in de zin gaan zitten terwijl de kinderen de speeltuin hier onveilig maakten. Elke keer is het weer een feestje voor de kids om naar een speeltuin hier te gaan. Onze magen begonnen nu toch wel een beetje te rommelen dus hebben we lekker geluncht in een restaurant net naast de space needle, kip sandwich met een lekker kopje aardappel prei soep. Na de lunch was het tijd voor de kids om even een dutje te doen. Dit deden ze in de auto terwijl wij op zoek gingen naar de Northwestern (het meest bekende schip van the deadliest catch). Seattle heeft namelijk de grootste vissers vloot. Hier moesten we natuurlijk wel even kijken om foto's te maken voor ome Hendrik. Na wat rondrijden kwamen we bij de haven aan. Wat een schepen en kotters lagen hier. We zijn zelfs de stijgers op gereden op zoek naar de Northwestern. Helaas kwamen we er achter dat hij nu niet in deze haven lag. Inmiddels waren beide kids diep onder zeil dus zijn we weer terug gereden naar Woodinville. Hier zijn we nog even langs de supermarkt gereden. Zoals ik het zeg de kids gedumpt in de opvang en wij hebben lekker een bakkie koffie gedaan voordat we de boodschappen deden. Zo weer een geslaagd dagje hier gehad met de familie.
Dinsdag werd Daniek natuurlijk door haar oma en tante naar school gebracht. Wat wilde ze het graag aan ze laten zien.
De rest van de week hebben we verschillende dingen gedaan. Zoals koffie drinken bij de Nederlandse bakker, Hillcrest bakery. Een bezoekje gebracht aan Country village in Botthel. Een bezoek aan Fred Meyer (super grote winkel waar je van meubels, tuin spullen tot boodschappen kan halen. Lekker wezen lunchen. Een bezoek aan de Costco.
Vrijdag avond zijn we (oma Blom, mijn moeder, tante Ditta en ik) lekker samen uit eten geweest. We zijn naar Bellevue gereden (microsoft en google stad). Hier hebben we heerlijk gegeten. Om een indruk te geven: champignonsoep, kippenvleugeltjes, steak, gebakken zalm, sushi, verrukkelijk. Wat zaten we vol, dit merkten we de volgende dag nog.
Zaterdag had Daniek geen school dus zijn wij (Jan, Daniek en ik) lekker naar Stevenspass gereden om te skiën. Ik had de afgelopen week namelijk mijn laatste keer fysio voor mijn knie!!! YESSSSS!!!! Wat hadden we er zin in! Door een gelukje konden we toch een parkeerplekje vlakbij vinden om lekker te gaan skiën. Het was er flink druk dus voor de liften die beneden waren moest je wel even wachten. Maar dat mocht de pret niet drukken. Wij hebben heerlijk kunnen skiën en snowboarden. De sneeuw conditie was super en de pistes ook. Wat had ik dit gemist. Nu kon ik samen met Jan genieten van onze skiënde dochter. Net of ze nooit wat anders heeft gedaan, heerlijk om te zien. Toch was het in de liften gaan hier wel even anders dan in Europa. Hier hebben namelijk niet alle liften eenbeugel die je dicht kunt klappen. Je zit dus eigenlijk op een stoeltje 10 meter boven de grond zonder dat je vastzit. Ja je zal toch naar boven moeten dus de knop om en gaan met die banaan. Om het niet meteen te forceren zijn we om 4 uur gestopt en weer richting huis gereden. Moe maar voldaan en met rode wangen kwamen we weer thuis waar we gelijk lekker konden aanschieten aan tafel. De achterblijvers hadden vandaag op Seth gepast. Deze heeft ook een leuke dag gehad. Ze waren lekker naar buiten geweest naar de speeltuin hier op de buurt. Ook zij hadden zich dus goed vermaakt. Vandaag weer samen naar de kerk geweest en lekker rustig aan gedaan.
O ja nog even een leuk nieuwtje: Ik heb mijn werkvergunning!!!! Ik mag dus aan de slag op de Oranje school. Zaterdag 18 februari zal mijn eerste werkdag zijn tenzij er nog iemand eerder uitvalt!!! Zin in!!!

Nou lieve mensen ik ben alweer aan het eind van mijn verhaal gekomen. Wij wensen jullie allen een goede nieuwe week toe!!

Veel liefs: Ditta, Grietje, Cobie, Jan, Daniek, Seth en Gretha

  • 23 Januari 2017 - 08:39

    Liejanne:

    Ik vind het leuk om jullie reisverslag steeds te lezen! Jullie zijn al aardig gesetteled! Super dat het zo goed met jullie gaat en dat jij weer lekker kon skiën! Doe de groetjes aan iedereen!
    Veel liefs van arie , liejanne en de meiden

  • 23 Januari 2017 - 10:02

    Wil:

    Hallo lieverds,
    Wat is het toch altijd een feedtje om de verslagen te lezen! En goed joh dat je nu een werkvergunning hebt kun je daar mogelijk je kwaliteiten als juf kwijt. En ook heerlijk voor jou dat je weer op de latten kan en goed om niet meteen te hard van stapel te lopen en rustig op te bouwen. Je weet het masr nooit.
    Hier gaat alles rustig zijn gangetje en kan er op natuurijs worden geschaatstal is het ijs niet overal betrouwbaar. Zijn er genoeg doorheen gezakt.
    Heerlijk dat de familie er weer is en zelfs oma Blom, superrrr
    Geniet nig van het samenzijn en tot het volgende verslag

  • 23 Januari 2017 - 18:14

    Jannie (moeder) Van Albert Postma :

    Ik ben blij voor Greta dat het na een jaar weer is gelukt op de latten, en hoe vaker ik jou verslag lees, en de verhalen van Jacolien en Albert kan ik me het een beetje voorstellen hoe het daar zo'n beetje is.Ik geniet er echt van . Groeten uit Urk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gretha

Ons gezin bestaat uit: Jan Bennik 21-11-1983 Gretha Bennik-van Urk 29-01-1984 Daniek Bennik 2-06-2011 Seth Bennik 11-12-2014

Actief sinds 23 Mei 2016
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 144502

Voorgaande reizen:

05 Juli 2016 - 29 Augustus 2017

Amerika, Washington, Bothell, Woodinville

Landen bezocht: