week 29 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 29 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 29

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Gretha

13 Februari 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo allemaal

Het is alweer een tijdje geleden dat ik vanaf hier een update heb gegeven maar het werd weer de hoogste tijd. Vandaar dat ik vriendelijk doch dringend door Gretha ben verzocht om deze week het verslag voor mijn rekening te nemen. Dus daar gaan we.

Allereerst even een update m.b.t. mijn werk. Sinds een paar weken ben ik nu namelijk werkzaam in een nieuwe functie. Waar ik eerst projectleider was ben ik sinds kort Innovation Lead. Wat erop neerkomt dat ik een ontwikkel afdeling onder mijn hoede heb. De afdeling ontwikkeld producten zoals de Airfloss, Whitening producten (producten om je tanden te witter te maken) en producten voor mond hygiene zoals een speciale borstel voor je tong en tong spray om ervoor te zorgen dat je niet de hele dag met dood vogeltje in je mond loopt en het leven van anderen wat makkelijker maakt. Het is een flinke uitdaging maar ook heel erg leuk. De afgelopen weken was het flink hard werken om snel te leren welke projecten er allemaal lopen momenteel en wat meer inhoudelijk van de projecten te weten te komen. Het leuke van de afdeling is dat het heel divers is. Zo bestaan de producten niet alleen uit mechanica en electronica maar hebben we ook chemische producten zoals mondwater, tandpasta en tong spray. Dit brengt hele nieuwe uitdagingen met zich mee. Al met al bevalt het werk hier erg goed en hoef ik me geen moment te vervelen.

Weer even terug naar de dagelijkse bezigheden. Afgelopen zondagavond begon het hier flink te sneeuwen en toen we maandag wakker werden lag er dan ook een flink pak sneeuw van ongeveer 5 cm. Aangezien men hier niet zo goed mee om kan gaan en de wegen gelijk glad en glibberig worden kregen we maandag ochtend vroeg het bericht dat Daniek geen school had. Dat betekende dus dat Gretha maandag vroeg al met Daniek en Seth naar buiten gingen om zich te vermaken in de sneeuw. Zo was de eerste sneeuwpop van dit jaar dan ook snel een feit. Met name Seth is dol op sneeuw en heeft zich ook goed vermaakt. Omdat de hele school dicht was heeft Gretha koffie gedronken bij Simona de moeder van Adelynn, een klasgenootje van Daniek. Dus terwijl de moeders zich tegoed deden aan aan bakje koffie konden de kids hun energie kwijt in de sneeuw. Het broertje van Adelynn, Jason, is een jaar ouder als Seth dus die twee konden het ook goed met elkaar vinden tijdens het ijsvrij.

Omdat het dinsdag ook nog koud en glad was werd het zekere voor het onzeker genomen en wederom had Daniek een vrije dag. Erg vervelend voor haar maar ja het was even niet anders :)

Tussendoor zijn de bezoekjes aan de gym ook een terugkerend iets geworden. De kids vermaken zich hier prima in de opvang terwijl wij, de papa en mama ons in het zweet werken.

Afgelopen vrijdag was voor ons een bijzondere dag. Het was namelijk onze trouwdag. Het is alweer acht jaar geleden dat we samen zijn getrouwd. Terugkijkend zijn we samen rijk gezegend met als kroon twee prachtige kinderen. Om dit te vieren zijn we vrijdag avond gezellig met ons vieren wezen uit eten. Naast het eten hadden we ook nog een verrassing voor de kinderen in petto. Aangezien Daniek volgende week vrij heeft vonden we het wel leuk om een paar daagjes weg te gaan. Tijdens het eten hadden we Seth en Daniek een kleine verrassing gegeven met daarin een hint van waar we naartoe zouden gaan. Voor Seth hadden we een poppetje van Donald Duck en voor Daniek van Mini Mouse. We gaan namelijk een paar dagen naar Los Angeles waar we naar Disney Land toe gaan. Daniek kon haar geluk niet op. En al snapte Seth het nog niet helemaal, aangezien Daniek zo enthousiast was deed hij ook maar mee. Dus volgende week dinsdag (21e) tot vrijdag gaan we met ons vieren naar Los Angeles. We hebben hier heel veel zien in en kijken hier ook erg naar uit. Zeker ook omdat het momenteel een graadje of 20 is.

Een ander hoogtepunt van deze week was afgelopen zaterdag. In tegenstelling tot wat Gretha zei dat ze volgende pas voor het eerst zou werken mocht ze gisteren al invallen omdat er een juf ziek was. Dus Gretha kon zich weer helemaal uitleven voor de klas.Dit keer had ze groep drie onder haar hoede. Zoals te verwachten viel ging het erg goed. Ze vond het erg leuk om weer voor de klas te staan en kan het volgende week nog een keer doen maar dan voor groep vijf.

Omdat onze dominee hier met verlof is hebben we deze maand op zondag 1 keer dienst. Dus zijn we vanmiddag met de kids naar een speeltuintje hier in de buurt geweest. Ik was er zelf nog niet eerder geweest maar dit was een van de mooiste die ik hier tot nu toe heb gezien. Wat zeker meehielp was dat het vanmiddag stralend mooi weer was en het was dan ook redelijk druk in het park. De kids hebben zich weer prima vermaakt. Een van de favorieten was een soort van draaiende schotel waar de kinderen in konden zitten om vervolgens de ouders flink te laten zweten door het rond te draaien. Het kon Seth niet snel genoeg gaan en aangemoedigd door de andere
kinderen riep hij dan ook snel in koor met de rest, faster, faster. Hij begint ook langzaam maar zeker wat engels te brabbelen, erg leuk om te horen.

Dit was weer de update van deze week. Ondanks dat we hier ondertussen alweer 7 maanden zitten sta ik er versteld van hoeveel nieuwe dingen we hier nog elke week meemaken. Dat maakt het avontuur waar we midden inzitten heel leuk. Vanuit hier een goede week toegewenst en tot volgende week.

Groetjes, Jan, Gretha, Daniek en Seth

• 13 Februari 2017 - 07:40

Jacolien:

Super leuk om te lezen broer!! Heel veel plezier van de week !! Liefs je zusje