week 30 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 30 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 30

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

20 Februari 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo allemaal!

Hoe gaat het met jullie?? Hier gaat alles weer zo zn gangetje. De dagelijkse routines gaan door. Daniek had deze week de hele week school voor de verandering. Hier was ze ook wel blij om, ze gaat namelijk met veel plezier naar school. Deze week was het ook een speciale dag voor haar op school. Ze vierden namelijk valentijn! Wat een happening hier. Alle leerlingen uit haar klas moesten een eigen Valentines box maken. Ook moesten ze voor elk klasgenootje een kaartje schrijven met hun naam erop. Dit was gelijk haar huiswerk opdracht voor deze week. Wat een werk haha, 23 kaartjes schrijven met de naam van zichzelf en van het klasgenootje en dan ook nog de naam op de sticker die we op de zakjes hadden geplakt. Daniek had voor de meisjes uit haar klas een kaartje met daaraan een hartjes armband, voor de jongens had ze een kaartje met een fluitje. Dit hadden we weer verlaat in een zakje met allerlei hartjes erop. Je raadt het al Daniek is hier een poosje zoet mee geweest. Tijdens de valentines party op school kregen ze koekjes om te versieren en hebben ze er echt een feestje van gemaakt. Toen ik haar ophaalde van school had ze haar box vol met kaartjes en kleine cadeautjes!! Waar wisten we vroeger van haha. Wel super leuk natuurlijk, thuis gelijk kijken wat ze van wie had gekregen.
Deze week was het hier lekker weer, het leek wel voorjaar. Omdat het zulk mooi weer was ben ik samen met Seth naar de Toys r us geweest om een loopfietsje. Hij moet er nog wel even goed mee oefenen maar ik denk dat het niet lang duurt dan kan ik er achter aan rennen. Hij vindt het super interessant nu ook hij een fiets heeft. Hij staat in de gang zodat hij er zo bij kan.
Zaterdag heb ik zelf ook weer gewerkt op de Oranjeschool. Deze keer in groep 5. Het was weer erg leuk, vooral om ook de verhalen van deze kids te horen. Zo grappig dat wanneer ze les krijgen ze Nederlands praten maar zodra ze even vrije tijd hebben ze allemaal in het engels overschakelen.
Zaterdag middag hebben jan en ik lekker een kopje koffie gedronken in de supermarkt terwijl de kids zich in de opvang vermaakten. Wij blij en zij blij ;-)!
's Avonds zijn we wezen eten bij Pizza Coop, denk het favo restaurant van de kids. Tot slot nog een ijsje bij de drive thru gekocht. Hun dag kon niet meer stuk.
Vandaag hadden we onze maandelijkse lunch uit de kerk. Dit is altijd heel gezellig. Je maakt met iedereen weer even een praatje en wisselt weer de nodige recepten uit. De spullen die wij altijd meenemen vinden altijd gretig aftrek. Deze keer had ik een peersalade gemaakt met zelfgemaakte dressing en een gezonde chocolade mouse (banaan, avocado, cacao en honing).
's Middags zijn we even rond wezen rijden door de omgeving aangezien het regende dus niet echt weer was om iets buiten te doen.
Zo is onze week weer voorbij geraast. De komende week gaan we lekker een paar daagjes weg. Een trip naar Californië staat op het programma met natuurlijk een bezoekje aan Disneyland en Hollywood. Wat we verder deze paar daagjes gaan doen lezen jullie in het volgende verslag!!

Lieve Groetjes aan onze familie thuis en in Oostenrijk en natuurlijk aan al onze trouwe lezers!!

Jan, Gretha, Daniek en Seth

• 20 Februari 2017 - 08:27

Liejanne:

Fijne vakantie samen en ik zie naar jullie foto's uit!
    Veel liefs van arie en liejanne en de meiden

• 20 Februari 2017 - 09:34

Aïda :

Veel plezier met elkaar komende week! Wat zullen de kids genieten!