week 34 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 34 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 34

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Gretha

20 Maart 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Beste allemaal

Vandaag ben ik (Jan) weer eens aan de beurt om met jullie de ins en outs te delen van hoe het hier gaat. Eigenlijk was het deze week een hele gewone week. Ook dat is mogelijk hier in de VS. Buiten de normale gang van zaken zijn we vrijdag avond uit eten geweest bij een Italiaans restaurant hier in de buurt. Afgelopen vrijdag was het hier st. Patricksday en ondanks dat waarschijnlijk niet veel mensen weten wat het precies inhoudt, liepen veel mensen in het groen rond. Zo ook bij mij op het werk als ook ’s avonds in het restaurant. Best wel grappig om te zien hoe sommige Amerikanen helemaal los gaan als er maar iets te vieren of te verkleden valt. Uiteraard werd hierover bij Daniek op school ook aandacht aan gegeven dus ging Daniek ook in het groen naar school.

Afgelopen zaterdag zijn we naar een winkelcentrum in Bellevue geweest met de kids. Daar hebben we een grote boekenzaak ontdekt en zijn daar lekker even wezen neuzen tussen de boeken. Ook de kinderen vonden het prachtig. Uiteindelijk zijn we de winkel verlaten met een activity boek voor Daniek en een boekje met allemaal voertuigen voor Seth.

Vandaag was het na een week van regen en druilerig weer een fantastische dag met veel zon. Hier hebben we dan ook volop van genoten. Vanmorgen zijn we eerst naar de kerk gegaan waar we altijd naar uitkijken ook omdat we weer even kunnen bijpraten met onze kennissen hier. Vanwege het mooie weer had Gretha aan Mary (vrouw van ds. Nease) gevraagd om vanmiddag naar st' Edwards park te gaan en daarna bij ons pannenkoeken te eten. Dat voorstel was natuurlijk niet aan dovemans oren gericht. Zo gezegd zo gedaan. Dus samen met de kinderen eerst flink wat energie omgezet in het park waarna we met ons allen hebben genoten van de bakkunsten van Gretha. Ik heb ook nog het spel Dutch Blitz (ongeveer hetzelfde als Skip- Bo) gespeeld met de kinderen van de dominee. Een erg leuk maar zenuwslopend spel zeker als je door een paar tieners keer op keer wordt uitgespeeld :). Maar ik krijg het nu al aardig onder de knie. We hebben afgelopen zaterdag zelf ook een set aangeschaft dus dan kan ik oefenen.

Afgelopen week ben ik even op de iPad wezen knutselen met alle filmpjes die we in de afgelopen 9 maanden hebben geschoten en heb een korte compilatie gemaakt met enkele van onze indrukken. Als je zo door de foto's en filmpjes heengaat besef je pas hoeveel je al eigenlijk hebt gedaan in een korte tijd. Maar onze to do lijst is nog lang niet af :)

Dat was het alweer voor deze week. Bedankt voor het lezen. Mochten jullie nog vragen aan ons hebben dan kan je die natuurlijk hieronder achterlaten. Tot volgende week.

Groetjes, Jan, Gretha, Daniek en Seth