week 36 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 36 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 36

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

03 April 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo allemaal,

7799 kilometer bij jullie vandaan zit ik weer achter de computer het verslag van deze week te typen. Door al de hedendaagse media is het nog steeds ver weg natuurlijk maar toch ook heel dichtbij. Door deze media blijven we toch ook op de hoogte van het reilen en zeilen in Nederland.
Deze week is weer voorbij geraasd. Het weer was deze week met ups en downs. Van regenachtige dagen tot mooie lente dagen. Van deze dagen hebben we dan ook lekker genoten. Ik probeer om zodra het mooi weer is dan ook met de kinderen lekker naar buiten te gaan om te spelen. De afgelopen week zijn we twee middagen op het schoolplein wezen spelen. Daniek haar klasgenootjes zijn daar dan ook. Ik benut mijn tijd dan om even te kletsen met een van de moeders. Dit is altijd even gezellig.
Omdat we deze week ook een paar mooie dagen hadden hebben we deze benut om onze voortuin weer zomer klaar te maken. Eerst al het onkruid eruit en al het dode blad. Daarna een laag houtsnippers erop en klaar is kees. Het staat gelijk weer een stuk netter en verzorgder, haha. Ook heb ik twee potten gevuld met wat mooie voorjaarsbloemen zodat ons achterdek wat vrolijker is. Zodra het zonnetje ook door is kunnen wij hier gelijk heerlijk zitten. Deze week heb ik dan ook met Seth al een keer buiten geluncht.
Vrijdag avond hadden we van Daniek haar school een movie night. Deze werd georganiseerd door groep 7 en 8 (fifth en sixt grade) om geld op te halen voor de school. Een heel leuk initiatief en uitgewerkt idee! Iedereen van de school was dan ook uitgenodigd om naar de gymzaal te komen met dekens en kussens. Nou daar gingen we dan, bepakt en bezakt, niet goed wetende wat we moeste verwachten. Gelukkig waren wij mooi op tijd dus konden wij een mooi plekje uitzoeken. Binnen 10 minuten zat de gymzaal helemaal vol. Ook was er van alles te verkrijgen zoals: pizza, popcorn, cake, snoep en drinken. Gelukkig heeft onze Seth nu ook de smaak van pizza te pakken dus hij zat ook heerlijk te genieten van zijn slice cheese pizza. Leuk om te zien dat sommige Amerikanen zich net zo gedroegen alsof ze thuis waren. Buik bloot en handen op de buik, haha. Tijdens deze avond kon je ook lootjes kopen voor leuke gevulde manden met allerlei thema's. Daniek had haar oog laten vallen op de craft mand met allerlei meiden knutsel en crea spulletjes. Ze had al haar lootjes dan ook voor deze mand ingeleverd. Nadat ze dit gedaan had zei ze: ik heb hier een goed gevoel over, ik ga hem winnen!!! Nou en 3 x raden wie er met deze mand naar huis ging??? Ja hoor Daniek. Het hele weekend hebben we haar dan ook niet meer gehoord en heeft ze heerlijk lopen freubelen met haar nieuwe aanwinsten.

Zaterdagmorgen zijn we zoals gewoonlijk weer naar de Oranje school geweest. Leuk om zo weer even volop Nederlands te spreken en even bij te kletsen met de ouders. Gelukkig was het droog dus konden de kids ook nog even in de pauze buiten spelen.
Zaterdagmiddag/avond waren we uitgenodigd bij de family Reeve uit onze kerk. Zij wonen in het plaatsje Monroe, dit ligt op ongeveer 30 minuten rijden bij ons vandaan. Ze woonden prachtig. Midden in het boeren landschap met uitzicht op de bergen van Stevenspass. terwijl wij in de kamer zaten zagen we de herten buiten in de weilanden voorbij komen. De kids hebben hier heerlijk lopen spelen in de speelkamer. Ook had Paula heerlijk gekookt voor ons, alles is dus ook in goede gezondheid naar binnen gegaan. Als toetje had ze speciaal voor ons haar laatste blauwe bessen gebruikt om een crumble te maken. Heerlijk, lekker vers en warm uit de oven. Even over de blauwe bessen. Hun neef en nicht zijn buren van ze en zij hebben een blue berry farm dus vandaar de blauwe bessen. Nu moeten ze weer wachten op de zomer voor de nieuwe lading blauwe bessen. Om half 9 besloten we toch maar de richting van ons huis op te gaan. Seth werd namelijk steeds rustiger en bleef ook heerlijk rustig bij Paula op schoot zitten terwijl zij boekjes aan het voorlezen was. Bij thuiskomst de kids bijna slapend op bed gelegd en de volgende morgen weer wat van ze gehoord.

Zondag morgen werden we wakker van het zachte tikken van de regen op onze ramen. Vanmorgen na de kerk hebben we nog een poos staan kletsen met wat gemeenteleden. Dit omdat je ze toch door de week niet zomaar tegen kan komen tenzij je echt wat met ze afspreekt. Vandaag was een wisselvallige dag. Van een zonnetje dat elke keer tussen de wolken door brak naar af en toe een buitje. Toch hebben de kids vanmiddag nog even lekker buiten kunnen spelen in het speeltuintje bij ons in de straat. Terwijl zij buiten aan het spelen waren hield ik de wacht bij de cake die in de oven stond, cake met roomkaas. Hij was heerlijk, natuurlijk lekker warm en zo uit de oven. 's Avonds nog weer even wat Amerikaanse pannenkoekjes gebakken zoals dit eigenlijk een beetje onze gewoonte is geworden op zondag avond.

Nou en zo is er alweer een eind gekomen aan deze week en maken we ons weer op voor de nieuwe week waarin we uitkijken naar de komst van Jan zijn ouders. Zij komen woensdag aan. Wat we allemaal met ze gaan doen lezen jullie weer in ons volgende verslag. Tot dan!!

Lieve groetjes van Jan, Gretha, Daniek en Seth

• 07 April 2017 - 15:01

Oud Tutte Jannetje:

Wens jullie heel veel plezier samen met Luuk en Dea. Kijk uit naar het volgende reisverslag.
    Doe ze de hartelijke groeten. lfs tutte Jannetje