week 38 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 38 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 38

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

17 April 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo lieve lezers van onze blog,

Deze afgelopen week stond ook voor ons in het teken van vakantie. Deze week had Daniek namelijk Springbreak dus waren we niet aan schooltijden gebonden en zijn we lekker een paar dagen weg geweest. Wat we allemaal gedaan en beleeft hebben lees je hieronder!

Maandag
Vandaag stond een beetje in het teken van de voorbereidingen treffen voor onze trip naar Vancouver Island. Dus zijn we boodschappen wezen doen terwijl de kids zich heerlijk vermaakten in de opvang. In de middag zijn we naar Alderwood Mall gereden omdat het regende. Hier konden de kids zich toch nog even lekker uitleven in de playground daar en konden wij toekijken onder het genot van een Starbucks.

Dinsdag
Dinsdag ben ik eerst begonnen in de gym. Nadat ik thuiskwam snel even gedoucht en op pad gegaan. Eerst een bezoek aan Hillcrest backery gedaan. Hier had ik namelijk brood en krentenbolletjes besteld voor onze trip. Voor onderweg hier lekker even koffie gekocht en wat lekkers erbij (mergpijpjes en muffins). Toen we de buit binnen hadden zijn we naar Seattle Downtown gereden. Het was prachtig zonnig weertje dus we konden op de weg er naartoe mooi de bergen op de achtergrond zien. Toen we in Seattle hadden geparkeerd zijn we eerst naar Pike Place gegaan. Hier natuurlijk weer even gekeken bij de welbekende viszaak die de vissen om je oren gooit. Seth kent inmiddels de zinnen die ze roepen als ze iets gooien. Nadat we hier klaar waren zijn we naar beneden richting het water gelopen. Hier zijn we wat gaan eten. Terwijl we op de pier zaten, achter het glas, zagen we een zeeleeuw voorbij zwemmen. Na onze buikjes gevuld te hebben zijn we naar het Aquarium van Seattle gegaan. Dit ligt precies naast de pier. Hier keken de kids en wij onze ogen uit. Er was ook een bak waar de kids met hun handen in het water van alles mochten aanraken, erg leuk dus! Hierna zijn we in de auto gestapt. We reden nog geen paar minuten of beide kids lagen al te slapen. We zijn toen naar de visafslag van Seattle en de haven gereden, dit wilde m'n schoonvader namelijk graag zien. Daarna weer terug richting huis. Op de terugweg nog even gestopt bij de playground in Bothell waar de kids nog even gespeeld hebben. Moe maar weer met veel indrukken kwamen we weer thuis.

Woensdag
Vandaag was de dag van onze trip naar Vancouver Island. We stapten rond 7 uur in de auto op weg naar de ferry in Tsawassen. We waren vroeg weggegaan want we wilden het niet riskeren om de Ferry te missen. Dit resulteerde erin dat we 2 uur te vroeg bij de Ferry stonden... Nou ja beter te vroeg dan te laat. Gelukkig was er een gebouw met allerlei winkeltjes en een Starbucks. Om 11 vertrokken we dan met de Ferry richting Vancouver Island. Het was alleen jammer dat het regende dus het was niet echt een pretje om buiten te staan om te genieten van de vaart. Gelukkig was achter het glas ook genoeg te zien van de prachtige tocht die we met de Ferry maakten. Bij aankomst op het eiland besloten we eerst maar even wat te gaan eten. We kozen voor een Grieks restaurant, lekker! Daarna weer verder op weg naar Victoria. In Victoria aangekomen hebben we ervoor gekozen om Victoria per koets te bekijken. Een hele goede keuze! Een rondrit van een uur waarbij we langs de hotspots van Victoria reden. Het mooie was dat op het moment dat we in de koets stapten de lucht openbrak en blauw werd met een stralend zonnetje. Na de rit nog even langs het water gelopen waarna we onze weg vervolgenden naar het plaatsje Sooke, hier hadden we namelijk ons huisje gehuurd. Bij aankomst werden we even helemaal stil...... wow!!! Wat gaaf, wat prachtig, niet te omschrijven wat een uitzicht!!! Het huisje dat we hadden gehuurd lag op een klif met uitzicht op de Oceaan met een hottub buiten, wat wil een mens nog meer. De hottub hebben we natuurlijk gelijk even uitgeprobeerd.

Donderdag
Voor vandaag hadden we een Whale trip geboekt in het plaatsje Sooke. Om 11 uur vertrokken we (schoonvader, Jan, Daniek en Ik) met een zodiak het water op. Het was mooi weer maar flink koud. Gelukkig hadden we ons goed voorbereid en droegen we onze winterjassen. Van de organisatie kregen we ook nog een heel pak aan. Je zou zeggen dat is toch veel te warm zo, maar niets was minder waar. Wij waren heel blij met deze warme kleren. Gelukkig hadden we ook onze zonnebrillen meegenomen voor de wind op het water. Tijdens de trip hebben we helaas geen walvissen of orka's gespot maar dit mocht de pret niet drukken. Het was een prachtige 3 uur durende trip met veel prachtige natuur. Zo hebben we de volgende dieren wel gezien: Zee arends, zeehonden, zeeleeuwen en bruinvissen. Bij terugkomst in ons huisje waren we nog steeds een beetje koud dus zijn we gelijk weer de hottub ingesprongen. Leuk om even te noemen vanuit hier zagen we ook zeehonden, zeeleeuwen en zeeotters voorbij komen. Hierna zijn we met z'n allen naar het strand gegaan en hebben we even lekker gewandeld. Daarna zijn we lekker uit eten geweest.

Vrijdag
Ons tripje zit er alweer op. Dus we zaten om 9 uur weer in de auto richting Victoria om onze deposit op te halen bij de eigenaar van het huisje. Dit bleek een vrouw te zijn die van oorsprong uit Nederland kwam dus gelijk weer even haar Nederlands geoefend. Hierna weer op weg naar de Ferry. Deze keer hadden we de tijd beter ingeschat en hoefden we niet zo lang te wachten voordat we de Ferry op konden. Eenmaal op de Ferry zijn we gelijk wat gaan eten met een prachtig panoramisch uitzicht over de eilanden waar we tussen door voerden.
Toen we van de Ferry af waren dachten we snel naar de grens te rijden. Dit viel tegen. Over de terugweg hebben we ruim 4 uur gedaan waar we de heenweg het met 2 uur hadden gereden. Dit was dus wel jammer want we hadden nog wel wat plannen om op de terugweg te gaan doen, die vielen helaas in het water. Bij thuiskomst snel wat teriyaki opgehaald en gegeten waarna we allemaal lekker vroeg naar bed zijn gegaan.

Zaterdag
Vanmorgen zijn Jan en zijn vader de boodschappen gaan doen en de rest ging naar de Nederlandse school. Mijn schoonmoeder ging vandaag weer met Seth mee in de speelgroep. Ik gaf vandaag les in groep 3.
Na het middagdutje zijn we naar Saint Edwards state park gereden en hebben we samen een hike gedaan naar het meer (Lake Washington) en hebben de kids weer heerlijk gespeeld in de speeltuin hier. Op de terugweg bij Pizza Coop hebben we weer heerlijk gegeten. Nadat de kids op bed lagen zijn schoonmoeder en ik de keuken ingedoken om advocaat, witte chocolade mouse en advocaat tiramisu te maken. We waren namelijk bij mensen uit de kerk uitgenodigd om de Opstanding te vieren. Ik had aangegeven dat ik voor het toetje zou zorgen. Dus hier bestond onze zaterdag avond uit.

Zondag
Vanmorgen hebben de kids eerst volgens Amerikaanse traditie eieren gezocht in en om het huis. Daarna zijn we naar de kerk geweest. Uit de kerk snel de toetjes opgehaald en zijn we naar de fam Nease gegaan. Hier kwam ook de fam. Morgan en Bryan uit de kerk, in totaal dus met z'n 24! Hier hebben we samen paasliederen gezongen, gelezen uit de bijbel en natuurlijk samen heerlijk gegeten!! wat een gezelligheid. De kids vermaakten zich opperbest en ook wij hadden het super naar ons zin. Seth werd op een gegeven moment moe en viel op mijn schoot in slaap. De mannen en kids zijn toen even naar een speeltuintje in de buurt gegaan om een sigaartje te roken.
Na dit gezellige samenzijn zijn we nog even naar het park in Woodinville gereden waar wij nog even lekker in het zonnetje hebben gezeten terwijl de kids lekker aan het spelen waren.

Zo hebben we samen weer een super leuke week gehad en weer veel dingen gedaan en gezien. Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om zo een kijkje in ons leven hier te krijgen. Wij wensen jullie allen weer een goede week toe en tot volgende week!

Liefs Luc, Dea, Jan, Gretha, Daniek en Seth