Week 51 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu Week 51 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

Week 51

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

17 Juli 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo lieve allemaal!

Weer een top week achter de rug hier, met weer veel belevenissen. Ga er maar weer even lekker voor zitten, veel leesplezier!
Zoals jullie misschien wel weten zijn ome Willem en tante Jannie deze week gearriveerd. Maandag en dinsdag hebben we eigenlijk niet heel veel bijzonders gedaan dan de gewonen dagelijkse gang van zaken. Woensdag morgen om half 8 zat ik samen met de kids in de auto op weg naar Canada, ja je leest het goed, Canada! Jannie en Willem landen namelijk op Vancouver airport. Gelukkig is dit maar twee uurtjes rijden bij ons vandaan, goed te doen dus. Aangezien dat de kids vakantie hebben kwam het goed uit. Om precies 10 uur stonden we ze op te wachten in de aankomst hal. Toen zagen we ze aankomen, we zijn stilletjes naar ze toe komen lopen en hebben ze verrast door vanachter ze aan te komen lopen. Geweldig die reactie van de kids en Jannie en Willem. Toen kon het feest beginnen en konden we weer terug naar Amerika. Wij dachten dat we bij de grens zo door konden rijden, dit bleek helaas niet het geval te zijn. We moesten nog door een tweede controle en daarvoor moesten we uit de auto en weer een extra papiertje kopen. Voordat we dit papiertje hadden waren we bijna een uur verder, beetje jammer maar dit mocht de pret niet drukken. Hiervan waren we wel hongerig geworden dus hebben we een lunch stop gemaakt bij het restaurant met de gouden bogen. Toen we bijna thuis waren zijn we eerst nog even naar de kust gereden in Mukilteo. Hier was tevens een farmersmarket en konden we al een beetje van de mooie natuur hier laten zien. Daarna snel op weg naar huis om even lekker een kopje koffie te drinken en bij te komen van het vele rijden en reizen. Janie en Willem hebben het deze avond ook niet al te laat gemaakt.
Donderdag was het weer hier iets minder, slechts 22 graden. Een mooi dag om naar Seattle downtown te gaan. Hier hebben we Pike Place bezocht en zijn we naar Seattle centre geweest. Hier hebben ze natuurlijk de foto gemaakt bij de Space Needle. Daarna doorgereden naar de locks van Ballard. Hier hebben we gekeken bij de sluizen en naar de zalmen die de zalmtrap omhoog zwommen/ sprongen. Erg mooi om te zien. Nadat we thuis kwamen hebben we lekker twee grote schalen lasagne gemaakt, die in goede gezondheid opgingen.
Vrijdag morgen zijn we naar het plaatsje Cornation gereden. Hier zit een klein pretparkje speciaal voor jongen kinderen, valt wel te vergelijken met sprookjesbos Enkhuizen alleen veel kleiner. Hier zijn we een kleine twee uur geweest met de kids. Hierna hebben we frambozen geplukt en natuurlijk tijdens het plukken heel veel geproefd!! MMM! Hierna liep te temperatuur flink op en waren de kids wel even aan een dutje toe. In de auto hebben ze dit ook gedaan. Ze werden weer wakker toen ik de auto parkeerde bij Juanita Beach. Hier hebben we de rest van de middag zonnend en zwemmend door gebracht aan Lake Washington. 's Avonds zijn we samen naar de Japanner geweest, een echt feestje voor de kids. Ook het enigste restaurant waar we de kids niet zelf hoeven te vermaken, leuke bijkomstigheid is ook dat het super lekker eten is.
Zaterdag zijn we met z'n allen naar Dennys park gereden. Een mooi park ook weer aan Lake Washington. Hier hebben we de hele dag lekker doorgebracht aan het water. Tussendoor ben ik snel in de auto gestapt om een lunch te halen bij de Subway. ' s Avond hadden we Saskia en Erik uitgenodigd, Jan zijn baas en zijn vrouw. We hebben heerlijk gebarbecued. Zo is deze dag ook weer voorbij geraasd.
Vandaag zijn we samen naar de kerk geweest. Natuurlijk een hele ervaring voor Jannie en Willem. Iedereen stapt gelijk op je af en stelt zich voor, heel veel indrukken dus. 's middags hebben de gemeente leden van Exile, de kerk waar we eerst bij zaten, een afscheids potluck voor ons georganiseerd. Wat een geweldige avond met heel veel lieve mensen die speciaal voor ons weer langskwamen om afscheid van ons te nemen. Wij hadden wel verwacht dat er wat mensen zouden komen maar dat bijna iedereen er zou zijn was ver boven onze verwachting, echt super leuk. Natuurlijk kwamen er ook wat emoties los bij verschillende mensen. Je bouwt natuurlijk ook aardig wat op zo omdat het ook een relatief kleine gemeente was, we kenden dus ook echt iedereen. Het was zo een hele mooie afsluiting met deze mensen. Natuurlijk gaan we een aantal van deze mensen nog wel zien de komende tijd dus het was gelukkig nog niet echt van iedereen afscheid nemen.
Janie en Willem hebben nu in een paar dagen dus echt een groot stuk van ons Amerikaanse leven kunnen zien. Heel veel indrukken haha. Morgen gaan we samen met ze naar Leavenworth, hier gaan we tuben met ze. Volgende week lezen jullie hier weer meer over.
We wensen jullie allemaal weer een fijne en goede nieuwe week toe!

Heel veel liefs van:

Jannie, Willem. Jan, Gretha, Daniek en Seth.