Week 53 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu Week 53 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

Week 53

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

31 Juli 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo lieve allemaal!

Ja we zijn deze week precies een jaar in Amerika!! Ik ben samen met de kids en mn moeder 25 juli gekomen. Als we terugkijken op het afgelopen jaar kunnen we met recht zeggen dat het is omgevlogen. Wow wat is dat snel gegaan zeg. We hebben hier nu nog 4 weken voor de boeg voordat we weer naar Nederland terugvliegen. Even om jullie een planning te geven:
maandag 14 en dinsdag 15 augustus: onze spullen worden in de container ingepakt door een verhuisbedrijf
woensdag 16 augustus vliegen we naar Cancun, Mexico. Hier gaan we lekker samen met de kids genieten van een relax vakantie.
Zaterdag 26 augustus tot maandag 28 augustus zijn we het laatste weekend in Woodinville
Dinsdag 29 augustus vliegen we terug naar Nederland waar we de 30e landen.
Maar genoeg hierover, hoe dit allemaal zal gaan lezen jullie snel genoeg.

Wat hebben we de afgelopen week allemaal gedaan?? Lekker heel veel van de zon genoten! Maandag, dinsdag en woensdag zijn we lekker naar het strand geweest. Maandag en woensdag naar Cottage lake en dinsdag naar Juanita beach aan Lake Washington. Elke keer zijn we samen met Simona en haar kids geweest. Het leuke hieraan is dat de kids zich vermaken en dat de moeders lekker kunnen zonnen en kletsen. Woensdag uit zijn werk is Jan ook gekomen om met ons te zwemmen. Heerlijk zo. We zijn lekker lang gebleven en op de terugweg heeft Jan lekker Thais gekocht zodat ik thuis niet meer hoefde te koken. Woensdag morgen had ik ook nog met Liisa, vriendin uit de kerk, afgesproken om samen koffie te drinken. Zij woont vlakbij Country village dus een mooie plek om daar af te spreken. De kids hebben zicht hier prima vermaakt. Als lunch zijn we naar het restaurant met de gouden bogen gereden bij Jan zijn werk. Zo hebben we elkaar ook even tussen de middag gezien.
Nou dat waren de maandag, dinsdag en woensdag. Donderdag was het weer iets minder. Een prima dag om bij te komen van al die zon. Het was nog steeds lekker weer hoor maar geen strand weer. Vandaag dus de nodige boodschappen gedaan. Ook ben ik thuis flink bezig geweest. Zo is de speelkamer van de kids klaar om ingepakt te worden. Ik heb een flinke bezem gehaald door al het speelgoed en flink wat weg gegooid. Ook hebben we wat van het speelgoed gedoneerd aan de opvang in de supermarkt. Hier waren ze heel blij mee. De winter kleding heb ik ook al in dozen zitten en de koffers liggen klaar om gevuld te worden voor onze trip naar Mexico en de reis naar huis.
Vrijdag morgen zijn we lekker naar de gym geweest en 's middags zijn we voor Seth wezen shoppen. Hij is de afgelopen tijd namelijk flink gegroeid, zo dus ook uit veel van zijn kleren. Na het shoppen zijn we bij de Barnes en Nobles (grote boekwinkel) koffie gaan drinken. Hier zit namelijk ook een Starbucks in. Jan belde dat hij ook al lekker naar huis kwam dus die is hier ook naartoe gekomen om koffie te drinken (lees frappucino). Aangezien Jan en ik allebei van lezen houden is een mooie boekwinkel een feest voor ons. We hebben dus ook beide weer een mooi boek aangeschaft voor de vakantie om mee te nemen. 's Avonds hebben we samen met de kids movie night gehouden. Onder het genot van pizza en chips hebben we de film Lilo en Stitch 2 gekeken. Heel gezellig met z'n viertjes op de bank.
Zaterdag morgen zouden we naar een soort Batavia stad gaan in de buurt. Aangezien we ook nog een whale trip wilden doen gingen we gelijk maar even kijken of er nog plek was op de boot. En ja hoor voor de trip van 15.30 was nog plaats. Zo is onze dag dus weer mooi volgeboekt. Voor Jan zijn we weer goed geslaagd, hij is nu ook vakantie proof! In de outlet mall hebben we tussen de middag gegeten. Hierna in de auto gestapt richting Anacortes. Doordat het aardig druk was op de weg hebben we hier bijna een uur over gereden terwijl het normaal vanaf de outlet een half uur rijden is. Nu kwam het ons mooi uit, konden de kids mooi even een dutje doen. Super is dat wanneer je kids zo makkelijk slapen! We hadden nog wat tijd voordat we ons op de boot moesten melden dus zijn we eerst nog naar een park gereden. Dit park lag op een grote klif en vanaf hier had je een prachtig uitzicht op de haven en op de San Juan eilanden. Om 3 uur was het dan zover, we konden op de boot. Het was een hele nieuwe boot, slechts 2 maanden oud. Dit kon je ook wel zien. De boot had 3 verdiepingen, genoeg plek dus om de walvissen te kunnen spotten. Wat een prachtige tocht was het, een super mooie vaart tussen allerlei eilanden door. Genoeg te zien dus. Maar ja we kwamen natuurlijk niet voor de eilanden maar voor een walvis. En ja hoor in de verte zagen we al water omhoog spuiten. het bleek een humpback whale te zijn, een bultrug walvis. Prachtig om te zien. Op een gegeven moment kwam hij slechts 2 meter bij de boot vandaag omhoog. Je moet weten dat walvissen niet in een rechte lijn zwemmen, het is dus voor de schipper moeilijk om te bepalen waar hij omhoog komt. We hebben een uur lang met deze walvis opgevaren. Seth en Daniek vonden het ook helemaal geweldig. Op de terugweg hebben we nog verschillend ander wildlife gezien zoals: bald eagle, seahawk (visarend), zeehonden, herten en wilde schapen. We zijn ruim 4 uur op het water geweest, hier zijn we ook wel flink rozerig van geworden. In de auto terug duurde het dan ook niet lang of de kids waren alweer vertrokken.
Vanmorgen zijn we weer naar de kerk geweest. Ze hebben nu een nieuw idee. Aangezien er veel nieuwe mensen vanuit onze oude kerk zijn gekomen hebben ze bedacht dat nu iedereen bij binnenkomst een naam sticker op moet plakken. Ideaal!! Dit maakt het voor ons een stuk makkelijk aangezien wij erg slecht zijn in het onthouden van namen.
's Middags waren we door de juf van Daniek en de andere kleuterklas uitgenodigd voor een play date in het park. De juffen hadden voor iedereen ijsjes meegenomen. Het leuke was dat er ook echt veel klasgenootjes waren gekomen om te spelen. De kids hebben hier dus echt van genoten en zo kon Daniek ook nog weer even bij kletsen met haar juf.

Nou zo is deze week ook weer ten einde gekomen en maken we ons weer op voor een nieuwe week. We Wensen jullie allemaal een fijne nieuwe week toe! Voor de mensen die op vakantie zijn of gaan een hele fijne vakantie!

Heel veel liefs:

Jan, Gretha, Daniek en Seth