Week 12 - Reisverslag uit Lakewood Villa Mobile Home Park, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu Week 12 - Reisverslag uit Lakewood Villa Mobile Home Park, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

Week 12

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

17 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Lakewood Villa Mobile Home Park

Hallo lieve familie/vrienden en kennissen,

Hierbij alweer het verslag van onze twaalfde week als gezin hier in the States. Wat gaat de tijd snel, voor ons gevoel razen de weken voorbij. Misschien komt dat ook wel omdat we elke keer wat hebben om naar uit te kijken zoals familie bezoeken en leuke dingen doen!
Deze week stond eigenlijk een beetje in het teken van de storm Sogna die voorbij zou razen (donderdag tot en met zaterdag).Iedereen was hierdoor van slag. Scholen lieten al weten dat we de mail in de gaten moesten houden, watervoorraden in de supermarkten waren op, super rustig op de wegen en in de restaurants. Jan belde me woesdag op en zei dat het volgens zijn collega's best wel een heftig kon gaan worden dus dat je goed voorbereid moest zijn. Jan vroeg mij dus of wij ook voorbereid waren. natuurlijk want zoals een goede huisvrouw betaamd zorg je voor voldoende eten in huis, wij konden sowieso 4/5 dagen voruit. dus niks om bang voor te zijn. Ja jullie beginnen je nu vast te knijpen van wat is er gebeurd daar in het verre woodinville. Nou zal ik jullie dat eens vertellen.......HELEMAAL NIKS!!!! het was echt drukte om niks. Ja we hebben de afgelopen dagen flink wat regen gehad en een beetje wind. Wij hebben in NL wel erger meegemaakt. Hoe komt dat nu dat wij er weinig tot geen last van hebben gehad?? De storm is gespiltst en het is precies rondom Seattle heen gegaan. We hebben wel gehoord van flinke windhozen en schade ed. Gelukkig is het ons voorbij gegaan. Maar waarom zijn ze hier in Amerika zo bang voor een beetje wind?? Dat komt omdat de electriciteits palen laag bij de grond staan dus zodra er een tak van de boom waait zit je hier gelijk zonder stroom. We hoorden van iemand uit de kerk dat ze in 2006, 8 dagen zonder stroom gezeten hebben. Ja nu snap je wel al die drukte hier.
Maar hoe was voor de rest onze week?? We zijn deze week beide een paar keer naar de gym(sportschool) geweest. Het mooie hiervan is dat de kids het ook top vinden dus dat maakt de stap minder groot. Tweede voordeel ik merk dat het een stuk beter gaat met mijn knie en nu al dingen kan doen die ik voorheen niet kon (gehurkt veters strikken bij Daniek, squattend gaan zitten op een stoel en weer omhoog komen en dat op 1 been!!, ook zijn er dagen dat ik er helemaal geen erg in heb dat ik in mei geopereerd ben aan mijn knie). Allemaal natuurlijk hartstikke goed en dat moet ook wil ik in de winter weer op de latten kunnen staan!!
We hebben daniek aangemeld voor een pottebakkers cursus bij haar op school. Dit omdat ze het heel leuk vindt om te kleien en lekker met haar handen bezig te zijn. Vanaf komende week woensdagmiddag begint ze! Ze heeft er zelf heel veel zin in!
OOk zou er afgelopen vrijdag een sponsorloop op de school van Daniek zijn met een fair. Helaas ging deze niet door en is verplaatst naar komende vrijdag.
Afgelopen zaterdag was de afsluiting van de kinderboekenweek op de Oranje school. Dit is de Nederlandse school waar de kids elke zaterdag ochtend naar toe gaan. seth zit hier in de speelgroep. Hier moet ook elke keer een ouder bij aanwezig zijn. Heel leuk om te zien hoe snel zich ontwikkeld en meedoet met de activiteiten. Nog een leuk iets van deze groep is dat de ouders die hier aanwezig zijn ook lekker even met elkaar kunnen kletsen en ideeen uitwisselen!
Daniek zit op deze school in groep 2. Ze heeft het hoogste woord in de klas en reuze naar haar zin. Maar weer terug naar de kinderboekenweek. Er was voor de afsluiting een wedstrijd bedacht. Maak een tekening of gedicht over jouw opa en oma en schrijf hierbij waarom ze zo bijzonder zijn. Nou Daniek zou Daniek niet zijn als ze hier niet heel druk mee aan de slag ging. Ze heeft op een a4 twee fotolijstjes gemaakt met papier en hierin een tekening gemakat van opa en oma. In de rand van het lijstje mocht ik allemaal dingen schrijven over haar opa en oma! Bij het verslag stuur ik wel even de foto mee want hij is echt heel mooi en lief geworden! Tijdens de uitreiking kon er van elke groep 1 kind winnen. Nou toen groep 2 aan de beurt was zagen we al een zenuwachtig mondje bij Daniek, maar helaas ze had niet gewonnen. Aan het eind van de uitreiking bleeg er nog 1 prijs liggen en die bleek voor de allerbeste een mooiste te zijn van de hele school. En wat bleek..... die heeft Daniek gewonnen. ~Ze heeft de Oranje griffel gewonnen op de Oranje school. wat was zei en wij natuurlijk ook super trots!!!
Vandaag hadden we weer onze maandelijke lunch in de kerk. Deze keer heb ik me een beetje extra uitgekuurd. Voor de maaltijd had ik een verse champignonsoep gemaakt en jawel zoals een achte Amerikaan moet deze natuurlijk in een croquepot! Ja ja ook wij hebben er nu 1 aangeschaft. Als dessert heb ik een salted chocolat caramel cheese cake gemaakt. Nou met deze twee gerechten heb ik weer veel vrienden gemaakt. Ze willen allemaan een keer langs komen om bij ons te eten, hahah!
Nou dit was zo'n beetje onze week! Mensen bedankt voor de berichtjes die we op deze verhalen krijgen!! Vinden we erg leuk om te lezen!!

Lieve groetjes Jan, Daniek, Seth en Gretha

  • 17 Oktober 2016 - 07:07

    Oma :

    Supertrotse oma en opa en wij zijn heel blij en dankbaar dat jullie daar in Amerika al zo goed jullies draai gevonden hebben dikke poes❤️

  • 17 Oktober 2016 - 07:28

    Hillie:

    Hoi Lieve Gretha en familie

    Het doet me goed om te lezen dat de weken voorbij razen en dat de kids het naar hun zin hebben.
    Ik heb tijdens de tweedaagse nog aan je gedacht, än Frank ook wel eff. Compleet zijn was toch het allermooist geweest.
    Wat geweldig dat je nerjt dat je knie weer langzaam de oude wordt. En ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Top om te lezen dat het goed gaat, eerlijk is eerlijk Daniek haar kleurplaten stelen mun hart.

    Fijne dag,
    Hebben jullie ook herfstvakantie?

    Liefs,

    Hillie

  • 17 Oktober 2016 - 08:20

    Wiebren Beukens :

    Hoi Jan, Gretha en de kinderen,

    Hier is het nu herfstvakantie.
    We hebben net de studie2daagse achter de rug en het was erg leuk om je te zien/horen via Skype.
    Gelukkig blijven we goed op de hoogte door Jac.
    De eerste voorbereidingen voor het skikamp zijn alweer gedaan en het begint alweer een beetje te kriebelen. Maar snel sneeuw vallen zou ik zeggen.
    Daniek gefeliciteerd met je prijs. Onze Thijs moest Ivm de kinderboekenweek allemaal oude foto's van de meesters en juffen op school herkennen. Samen met mij de school doorgegaan en ook hij was de beste van zijn klas. Een kleurboek en stiften gewonnen de Toppers!
    Veel plezier daar en ook ik/wij vinden het erg leuk om te lezen wat jullie belevenissen zijn.

    Groetjes uit De Lemmer

  • 17 Oktober 2016 - 08:47

    Maaike:

    Ha Gretha en familie!
    Leuk om te lezen , jullie verhalen en wat fijn dat de tijd vliegt. Dat is altijd een goed teken. Al zullen jullie ook wel je momentjes hebben.
    Met ons gaat het wel goed; we hebben net een heel goeie 2-daagde achter de rug op Vlieland. Dat had jij ook heel leuk gevonden denk ik!
    Mijn herstel (rug) gaat ook steeds langzaam maar gestaag vooruit. Voor mij deze winter nog geen latten, maar hopelijk het jaar daarná wel!
    Hartelijke groet,
    Maaike

  • 18 Oktober 2016 - 12:06

    Gertrude Meijer :

    Lieve allemaal,

    Wat leuk om te lezen dat jullie het allemaal erg goed naar jullie zin hebben en jullie draai inmiddels hebben gevonden!
    Wat ben je ook een topper Daniek! Super mooie en lieve kleurplaten! Zullen opa en oma ook jou niet een beetje missen?
    Wij genieten hier ook van de herfstvakantie!
    En weet je Daniek, Nathelie is geselecteerd voor de voorleeswedstrijd! Zul je voor haar duimen! Ze is al erg druk met haar boek promotie!
    Wat lekker dat het goed gaat met je knie Gretha!

    Groetjes van de opperdoezertjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gretha

Ons gezin bestaat uit: Jan Bennik 21-11-1983 Gretha Bennik-van Urk 29-01-1984 Daniek Bennik 2-06-2011 Seth Bennik 11-12-2014

Actief sinds 23 Mei 2016
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 144540

Voorgaande reizen:

05 Juli 2016 - 29 Augustus 2017

Amerika, Washington, Bothell, Woodinville

Landen bezocht: