week 24 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 24 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 24

Door: Gretha Bennik

Blijf op de hoogte en volg Gretha

09 Januari 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo allemaal,

Nou ik heb het schrijfstokje weer terug gekregen ;-) Dus deze keer weer een verslag van mijn hand, al vond ik het ook wel lekker dat het voor me gedaan werd.
De afgelopen week stond in het teken van afscheid nemen. ja want aan alle goede dingen komt een eind, helaas. Maandag hebben we nog even extra genoten van de laatste volledige dag smaken met de familie Postma. Ook Jan was vandaag nog lekker vrij. Samen lekker spelen, koffie drinken, boodschappen doen. Albert, Pieter Andries, Daniek en ik zijn 's ochtends naar de film geweest. Sing!! Echte en super leuke film zowel voor de kids als voor de groteren. Ook zijn we 's middags nog even naar het tuincentrum geweest om nieuwe spullen voor in het raam aangezien de kerst spullen alweer opgeruimd zijn. Daarna voor de laatste keer samen uit eten. We zijn samen naar Pizza Coop geweest (restaurant van een klasgenootje van Daniek en tevens buren van ons). Het was lekker en gezellig. De kids hoor je hier niet omdat er ook speel dingen voor de kids zijn dus even lekker rustig voor de ouders.
Dinsdag de dag van het afscheid. De sfeer in huis was wat beladen omdat we wisten dat vandaag echt het afscheid was. Daniek moest vandaag ook weer naar school, hier had ze veel zin in dit omdat Pieter Andries met haar mee mocht. Pieter Andries deed precies wat Daniek deed, hij ging ook in de rij staan toen de bel ging. Alle klasgenootjes van Daniek waren helemaal enthousiast want er was een nieuwe jongen in de klas! Daarna mochten we mee naar binnen. De juf van Daniek deed het echt heel leuk. Daniek en Pieter Andries mochten voor de klas op de tafel zitten en de kinderen konden allerlei vragen stellen aan Pieter Andries. Je kon merken dat hij nu al een paar weekjes in Amerika was want hij antwoord in het engels alsof het de gewoonste zaak van de wereld was, prachtig! Het was echt even een feestje voor ze in de klas maar ja we moesten ook weer gaan want de koffers moesten nog gepakt worden. Nog een laatste knuffel voor Daniek met een lach en een traan en toen gingen we weer op weg naar huis. Koffers pakken! Dit was zo gedaan en aangezien we ruim op tijd waren besloten we om nog even ergens lekker koffie te gaan drinken. Jacolien had het de hele vakantie al over cheesecake dus we gingen naar het Barnes en Noble starbucks cafe, hier verkopen ze taart van de cheesecake factory, mmmm!!! Jacolien en Albert helemaal blij met hun cheesecake haha en helemaal opgegeten, dit lukt mij niet. Daarna was het dan ook echt zover om naarste vliegveld te gaan. Het viel reuze mee met de drukte op de weg dus we waren er zo. En met een flinke knuffel de nodige tranen en nogmaals een knuffel zit het er al weer op! Het waren twee prachtige weken samen, Jac en Ab bedankt nog daarvoor!!
Bij thuiskomst viel me de stilte wel gelijk op maar ook weer even lekker. Even weer in het normale ritme komen.
Donderdag was ook weer een dag van afscheid nemen. Deze keer van Jan. Hij moest voor zijn werk terug naar Nederland. Hij komt deze week vrijdag weer terug. Hij werd opgehaald door een taxi die hem naar het vliegveld bracht. Dus wanneer je Seth nu vraagt waar papa is zegt hij bij een man in het vliegtuig. Hij heeft het afgelopen weekend iedereen weer even kunnen zien en weer bij kunnen kletsen face to face in plaats van via FaceTime. Ik ben deze week dus alleen met de kids. Ik geef toe dat ik dit wel lekker vind, kan ik mooi even rustig alle voorbereidingen treffen voor het nieuwe bezoek dat komt!! jaja zaterdag komt mijn moeder, mijn oma en mijn tante Ditta op bezoek!! Hier kijken we ook weer erg naar uit!! Natuurlijk zullen we ook weer blij zijn als Jan vrijdag weer komt, want er is nu toch een lege plek aan tafel en in huis.
Zaterdag was de eerste schooldag weer van de Nederlandse school. En ja daar horen natuurlijk oliebollen bij!! Normaal in Nederland bak ik ze zelf maar dit jaar heb ik dat overgeslagen. De kids en ik waren dus super blij dat we alsnog een oliebol kregen! 's Middag zijn we even naar de shoppingmall geweest. De kids hebben hier even lekker gespeeld. Ook hebben we een rijdende grote knuffel gehuurd voor 15 minuten. De kids konden hier door de mall op rijden, lachen! Daarna even wat teriyaki gegeten met de kids (denk dat je ze hier blijer mee maakt dan met een patatje).
Vandaag zonder Jan naar de kerk geweest, was wel even anders. Gelukkig ken ik nu iedereen hier in de kerk dus echt alleen was ik niet haha. Daarna lekker genoten van het samen zijn met de kids. Alle kussens van de bank op de grond en lekker gymmen! Je raadt het dus al, die waren meteen vertrokken toe ik ze op bed legde.
Nou ik zal nu lekker een kopje thee inschenken voor me. Ik wens jullie deze week allemaal weer een goede (werk)week toe!

Lieve groetjes van Daniek, Seth en Gretha

  • 10 Januari 2017 - 22:34

    Maria Chantal:

    Lekker je moepien op visite en je oma en tante Ditta, heerlijk man.
    Voor je moe ook lekker, kan ze die lekkere kiengertjes weer ff opvreten, hahaha

    Veel plezier jelui!!!

    groetjes Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gretha

Ons gezin bestaat uit: Jan Bennik 21-11-1983 Gretha Bennik-van Urk 29-01-1984 Daniek Bennik 2-06-2011 Seth Bennik 11-12-2014

Actief sinds 23 Mei 2016
Verslag gelezen: 772
Totaal aantal bezoekers 144533

Voorgaande reizen:

05 Juli 2016 - 29 Augustus 2017

Amerika, Washington, Bothell, Woodinville

Landen bezocht: