week 31 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 31 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 31

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

27 Februari 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allemaal!!

Wow wat een week hebben we achter de rug.Ik zal jullie niet langer in spanning houden en snel verder typen over de dingen die wij afgelopen week hebben gedaan!!

Maandag
Vandaag hebben we onze koffers gepakt. De kids bleven spullen in hun trunkies (koffertjes) doen. De kids dachten dat we voor een jaar weg gingen waarschijnlijk. Ook zijn we vandaag nog even langs de Nederlandse bakker gereden om onze bestelde krentenbolletjes op te halen, mmmm!! Altijd lekker en vooral omdat we nu een paar dagen we gingen. Tot slot ook nog een bezoekje aan de gym gebracht omdat het er voor de rest van de week waarschijnlijk niet meer van zal komen.

Dinsdag
Vandaag is de eerst dag van onze trip!! Op naar Los Angeles!! Yes wat hadden we er zin in. Onze vlucht ging om half 10 's ochtends dus we zaten al om kwart voor 7 in de auto richting het vliegveld. Nu een voordeel dat onze kids altijd vroeg wakker zijn dus we hoefden ze niet wakker te maken. We hadden onze auto op een parkeerplaats gezet bij een hotel vlak bij het vliegveld. Vanaf hier werden we met een busje naar het vliegveld gebracht. Ideaal, wanneer we terugkomen kunnen we een belletje doen en worden we weer opgepikt. Het inchecken verliep allemaal voorspoedig dus hadden we nog even de tijd om rustig te beginnen met een kopje koffie! Alles was op tijd dus om half 10 vertrok ons vliegtuig vanaf Seattle en om 12.00 landen we in Los Angeles. Het was een ideale vliegtijd, niet te lang voor de kids, dus die hebben zich prima vermaakt tijdens de reis. Vanaf het vliegveld hier konden we ook in een pendel busje stappen richting het verhuur bedrijf waar we een auto hadden gehuurd. Ook weer goed geregeld. Om half 2 reden we weg in onze huurauto op weg naar onze bestemming. Seth en Daniek waren blij dat we eindelijk in de auto zaten, ze waren dan ook zo vertrokken. Dit kwam mooi uit, konden wij mooi richting het strand van Long Beach rijden terwijl zij heerlijk lagen te slapen. Toen we bij het strand aankwamen werden de kids wakker. We besloten eerst wat te gaan eten aangezien we nog niet echt wat hadden gehad. Het werd Italiaans deze keer, het smaakt goed! Daarna op naar het strand en de slippers uit de koffer! Ja het was heerlijk weer, we liepen zonder jas buiten op onze slippers. Wat een verschilletje dan met Seattle waar we onze winterjassen aan hebben. Seth is lekker gaan spelen in het zand en wij hebben natuurlijk gelijk even wat mooie foto's gemaakt van dit strand met de palmbomen! Rond 4 uur stapten we weer in de auto en gingen we richting Anaheim. Hier hadden we een hotel besproken dat vlakbij Disneyland lag. Om 5 uur kwamen we hier aan en de kids waren door het dolle! Wat bleek, onze kamer had tuindeuren en vanaf onze kamer konden we zo in het zwembad duiken!!! De kids kon je niet blijer maken natuurlijk. Je raadt al wel wat het volgende was wat we gingen doen, zwemmen!! En ja dit was buiten!! Na het zwemmen zijn we naar de Aldi gereden (ja die heb je ook in Amerika) om wat kleine boodschapjes. Daarna een snelle stop bij de MC. Hierna waren de kids natuurlijk helemaal uitgeteld dus die waren dan ook meteen vertrokken. Jan en ik hebben het ook niet laat gemaakt, we lagen een half uur na de kids.

woensdag
Vandaag staat een bezoek aan Disneyland op het programma. Het hotel beschikte over ene Starbuck dus hier zijn we gestart met een croissantje en een kopje koffie. Daarna op naar Disney!! Het park ging om 9 uur open, het was denk ik kwart over 8 toen wij richting het park liepen. Wat een drukte al en je raadt het al, we konden meteen aansluiten in de lange wachtrij. Gelukkig ging het park iets eerder open, om kwart voor 9 liepen wij dus in het park, op de mainstreet. Deze was tot 9 uur afgesloten dus vanaf hier konden we niet verder. Klokslag 9 werden we losgelaten. Wij besloten om gelijk naar achteren in het park te lopen. Dit bleek een hele goede keus te zijn. Het eerste uur liepen we bij alle attracties zo door. De kids keken hun ogen uit en de glimlach is de hele dag niet meer weg gegaan. Wat hebben we deze dag allemaal gedaan?? Nou zoveel mogelijk attracties gepakt en op de foto met de bekende Disney figuren. Hier in Disneyland hebben ze een systeem om niet zo lang in de rij te hoeven staan. Je kan voor bepaald extracties een fastpass ophalen, dan kun je een uur later terugkomen en zo doorlopen, ideaal. Dit hebben we elke keer natuurlijk even goed gepland, want ja om met jonge kids lang in een rij te staan is ook niet wat. De dag hebben we afgesloten door het kijken van de parade. Prachtig voor de kids en hier zagen ze natuurlijk ook weer de bekende figuren voorbij komen. Om 8 uur 's avonds liepen we uit het park. Op de route terug snel nog even wat Chinees gegeten. Je raadt het al bij thuiskomst waren de kids dan ook weer meteen vertrokken en papa en mama ook niet veel later.

donderdag
Vandaag zijn we richting Hollywood gereden. Want ja nu we daar toch in de buurt zijn moeten we daar wel even kijken. Het was aardig druk op de weg dus voor de kids weer even mooi de gelegenheid om een klein dutje te doen. Toen we aankwamen in Hollywood bleek dat een stuk van de weg was afgesloten omdat ze alles aan het voorbereiden waren voor de oscar uitreikingen die zondag zouden plaats vinden. Het maakt voor ons niks uit want op de stoep kon je gewoon wel overal komen. Hier zagen we natuurlijk alle sterren van de bekende filmsterren ed. Ook liepen hier heel veel mensen verkleed rond om op de foto met je te gaan voor geld natuurlijk. Dit maar even aan Daniek uitgelegd dat ze niet bij al die mensen moest gaan staan, haha. De kids keken ook hier weer hun ogen uit. Ik heb zelf op de rode loper gestaan van de oscar uitreiken en aangeraakt!!! Jaja!! na het bezoek aan Hollywood zijn we doorgereden naar Griffith park. Dit is het park waar de bekende Hollywood letters ook in staan. Hier was een observatorium boven op de berg en vanaf hier had je een prachtig uitzicht over de stad Los Angeles en je kon zelfs de Oceaan zien. Hierna zijn we naar een soort pony farm gereden waar de kids op pony konden rijden, erg leuk vonden ze dit! Om 4 uur zaten we weer in de auto richting ons hotel. En ja de kids waren weer zo vertrokken in de auto. Bij terugkomst in het hotel zijn we weer even wezen zwemmen. Daarna hebben we wat gegeten in het restaurant van het hotel. Het was weer een mooie maar ook wel vermoeiende dag dus snel weer ons mandje in!

Vrijdag
Alweer onze laatste dag van onze trip. Vandaag stond Santa Monica op de planning. Hier kwamen we even voor 10 uur aan. Wat een mooi gezicht, het uitgestrekte strand met al die palmbomen en een prachtige pier. Op de pier stonden allemaal straat muzikanten en kunstenaars hun kunsten te vertonen. Ook op deze pier was een kermis, deze ging pas om 12 uur open dus de kids moesten nog even wachten. Daarom liepen we na over pier gelopen te hebben het strand op. Hier kwamen we op Muscle Beach. Allerlei krachtpatsers die hun kunstjes vertonen. Wel erg leuk om te zien. Ook hingen hier allerlei ringen en de bedoeling was om van de ene kant door te zwaaien naar de andere kant. Toen we hier aankwamen was er net een mannetje van ongeveer 60 dit aan het doen (hij was nog super fit, klom ook zo de touwen in die hier hingen). Daniek keek het even aan en zei toen dat kan ik ook!! Ze kreeg van de meneer wat kalkpoeder op haar handen en daar ging ze. En warempel het lukte haar ook nog!!! Het was uiteindelijk 12 uur dus op naar de kermis. Hier keken de kids naar uit. Dus na hier ook weer de nodige attracties te hebben gedaan was het nu toch echt tijd om richting het vliegveld te gaan. In de auto deden de kids mooi nog even een dutje voordat we bij het vliegveld aankwamen. Jan en ik konden zo mooi nog even rondrijden en wat van de omgeving bekijken. Het was overal echt super netjes en mooi. Mocht je dus in de buurt komen dan is Santa Monica echt een aanrader. Ook nu verliep alles weer voorspoedig en na een snelle hap bij de Burger King konden we boarden en waren we alweer op weg naar huis.

Wat hebben wij samen met de kids genoten. Het ene vonden ze nog leuker dan het andere.

Zaterdag
Natuurlijk moesten we ook weer naar school. De kids in hun eigen klas en vandaag was ik de IB-er. Ik mocht dus kids uit alle klassen halen om ze te helpen bij het lezen en dergelijke. Erg leuk om te doen! De kids waren de ochtend school erg moe. kan ook niet anders, ze lagen er de vorige avond pas om 10 uur in. 's Middags hebben ze dus een heerlijk dutje gedaan. Hierna zijn we samen om boodschappen geweest en hebben we de dag afgesloten in een sushi restaurant. Jan en ik vinden dit erg lekker en aangezien we dit niet vaak eten wilden we dit een keer proberen. Ik zou zeggen geslaagd! Kids vonden het natuurlijk erg leuk dat de sushi op een lopende band langs de tafel kwam. Natuurlijk hebben de kids niet echt sushi gegeten. Zij hielden het bij kip, gefrituurde garnaal,vers fruit, slagroomsoes en ijs. Zo kwam er ook weer een eind aan deze dag.

Zondag
Vanmorgen zijn we weer naar de kerk geweest. en voor de rest lekker een luier dagje gehouden, heerlijk!

Zoals jullie wel lezen is deze week echt omgevlogen. We hebben weer een top week gehad!!!