week 35 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 35 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 35

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

27 Maart 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Goedemorgen daar!!

Terwijl het hier nog avond is begint men in Nederland langzaam te ontwaken. Voor sommige mensen waarschijnlijk wel met wat moeite omdat het uur verschoven is. Hier in Amerika zijn we er al 2 weken aan gewend. Toch vreemd dat dit niet overal in de wereld op dezelfde dag gebeurd. Nu was het toch weer elke keer even nadenken over de beste tijd om even te facetimen of te bellen met Nederland. Gelukkig is dat nu weer over en kunnen we op de vaste momenten weer even contacten met het thuisfront.

Hier in Amerika is alles ingericht op het gemak van de mens. Ik denk dat we dit zeker nog wel gaan missen wanneer we weer terug zijn in Nederland. Bijvoorbeeld gistermiddag. We waren op weg naar Lighthouse park in Mukilteo. Onderweg even door de drive-tru voor een kopje koffie en voor de kids een chocolat chip cookie. Lekker makkelijk. Of terwijl je boodschappen aan het doen bent in de supermarkt doe je eerst even een lekker kopje koffie daar en vermaken de kids zich in de gratis kinderopvang. Het boodschappen doen is hier voor mij dan ook even een me-time momentje. Ook een makkelijk iets is dat de supermarkt 24 per dag open is. Nu doe ik meestal overdag mijn boodschappen maar soms komt het wel eens voor dat ik wat vergeten ben en dan kun je gerust om 22.00 nog even naar de supermarkt.

Het pinnen van wat cash geld kun je hier zelfs vanuit je auto doen! Ja echt waar. Je rijdt met je auto door een soort van drive-tru en pint je geld. Dit heb ik zelf nog maar 1 keer gedaan hoor omdat het regende, haha. Natuurlijk is dit allemaal niet heel bevordelijk voor de voldoende lichaamsbeweging die je eigenlijk moet maken op een dag.

Daar hebben de mensen hier ook iets op gevonden. Ze lopen hier namelijk heel veel in active-wear (sportkleidng). Nu durf ik niet goed te zeggen of deze mensen dan ook daadwerkelijk op weg zijn naar de gym of er net vandaag komen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nu ook wel eens in mijn sportkleding een boodschap heb gedaan. Ik kan dan wel met eerlijkheid zegen dat ik dan ook daadwerkelijk heb gesport!! Ach het kan hier allemaal. Het maakt hier eigenlijk niet uit wat je draagt. Wat in Nederland eigenlijk niet meer kan (de legging) is hier nog een vrij veel voortkomend iets. Je went er aan ;-)

Deze afgelopen week was voor Daniek een spannende week! Ze hand namelijk haar eerste Amerikaanse fieldtrip. jaja een schoolreisje dus. Ik had me ook aangemeld als vrijwillier dus ik mocht ook mee. Daar komt nog wel even wat bij kijken. Je wordt namelijk eerst bij de politie gechecked, dit is geen grapje. Gelukkig was ik goedgekeurd.

Donderdag was het dan zover. Ik had voor Seth oppas geregeld via de kerk site. Binnen 5 minuten na het plaatsen van mijn oproep voor oppas had er al iemand gereageerd. Super dus! Rebecca en haar zoon Gabe kwamen bij ons thuis om op te passen. Seth kent ze goed vanuit de creche in de kerk dus hier hoefde ik me niet druk om te maken (nu zullen jullie vast wel lachen nu jullie dit lezen want dat deed ik natuurlijk stiekem wel een beetje).
Met de grote gele amerikaanse schoolbussen vertrokken de 4 kleuterklassen op weg naar Everett waar het Imagine kinder museum is. Wij als begeleider reden er zelf met onze auto's naartoe. De kids waren door het dolle, zo zenuwachtig waren ze en natuurlijk super nieuwsgierig naar wat er allemaal te doen is. Ik was de begeleider van 3 meiden waaronder Daniek. We zijn het hele museum doorgeweest en hebben dan ook alles gedaan en bekeken wat we konden. De kids konden vanalles uitproberen en naspelen. super leuk en geslaagd dus. Toen het tijd was om weer terug te gaan naar school zagen we dan ook menig teleurgesteld gezicht omdat ze eigenijk nog wel langer hadden willen blijven.
Wij als gezin gaan hier zeker nog een keer naartoe, Daniek juichte al bij het geopperde plan.

Deze week ben ik ook op jacht geweest naar spullen om sushi te maken. vrijdag was het dan zover. Ik moet je zeggen dat het maken van de sushi mij reuze meeviel. Het moeilijkste is de rijst. Het heeft ons heerlijk gesmaakt en is dan ook voor herhaling vatbaar! Bij de foto's zie je het eindresultaat van de sushi.

Zaterdagmiddag zijn we naar de kust gereden omdat het zulk lekker weer was. Hier hebben de kids heerlijk gespeeld in de speeltuin en hebben we mooie steentjes verzameld in allerlei kleuren. Ook zagen we nog een zeehond voorbij komen.
Hierna zijn we bij de Mongolian grill wezen eten. Hier kun je zelf je groente en vlees uitzoeken en dan maken zij dat op een grote plaat klaar voor je waar je daana de saus voor eroverheen uitzoekt met wat nasi. Heerlijk!

Het was weer een mooie week deze week al mag het weer wel wat beter worden. We hebben de laatste 2 weken wel flink wat regen gehad. Dus wanneer het dan ook even droog is nemen we het er ook van door even naar een speeltuin te gaan met de kids. Donderdag hebben we zo ruim een uur op het schoolplein gespeeld en heb ik heerlijk genoten van het voorjaarszonnetje.

Zo zit deze week er alweer op. We tellen alweer af tot onze visite komt, nog 10 nachtjes en dan komen Jan zijn ouders. We kijken hier naar uit! Ook omdat we dan samen een paar daagjes weg gaan naar Vancouver Island!

Nou vanaf hier wensen wij jullie een mooie nieuwe week toe!

Lieve groetjes en een dikke knuffel van ons 4!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gretha

Ons gezin bestaat uit: Jan Bennik 21-11-1983 Gretha Bennik-van Urk 29-01-1984 Daniek Bennik 2-06-2011 Seth Bennik 11-12-2014

Actief sinds 23 Mei 2016
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 144559

Voorgaande reizen:

05 Juli 2016 - 29 Augustus 2017

Amerika, Washington, Bothell, Woodinville

Landen bezocht: