week 37 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 37 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 37

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

10 April 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo lieve volgers!!

Hier hebben we er weer een prachtige dag opzitten met mooi weer. Voordat ik over vandaag begin zal ik eerst even de rest van de week met jullie delen.

Het was aan het begin van de week elke middag mooi weer. Dus zodra de school uit was gingen de kids eerst lekker spelen in het speeltuintje op het schoolplein. Dinsdag zijn we samen met een klasgenootje van Daniek en haar moeder en broertje naar een speeltuin in de buurt geweest. Vers fruit en wat drinken mee voor de kids. De kids waren zo heerlijk aan het spelen dat we eigenlijk een beetje de tijd vergaten en pas om half 6 toch maar richting huis gingen. Heerlijk zo!! Moeders lekker kletsen en de kids lekker aan het spelen.

Zoals jullie weten zijn Jan zijn ouders deze week gekomen. De maandag en dinsdag bestonden dus vooral uit wat voorbereidingen treffen voor het bezoek (slaapkamer klaarmaken, boodschappen doen, huis extra netjes(haha grapje, dit is het altijd ;-)), enz. De kinderen en wij keken er erg naar uit dus we konden ook niet wachten tot het eindelijk woensdag was. Daniek had deze woensdag natuurlijk gewoon school. Ik had met een klasgenootje haar moeder geregeld dat zei Daniek uit school mee zou nemen voor als wij niet op tijd terug zouden zijn van het vliegveld. Nou dit bleek dus het geval te zijn. Hun vlucht had namelijk een uur vertraging en bij de douane was het aardig druk. Gelukkig is de reis voor de rest voorspoedig verlopen en konden bebe en bes hun (klein)kids weer in de armen sluiten. Het was net of we ze pasgeleden nog gezien hadden. Het was weer als vanouds. Seth vloog de eerste dag elke keer van de een naar de ander al luid roepend bebe en bes. De kids wilden ze natuurlijk gelijk van alles laten zien en vertellen. Nadat ze de koffers hadden uitgeruimd zijn we in de auto gestapt om een beetje de omgeving te laten zien. We zijn naar het dorp naast ons gereden (Redmond, hier zit de Microsoft campus) en hebben hier bij bakker Hoffmans een heerlijk kopje koffie gedronken met natuurlijk een lekker stukje taart. Op de terugweg nog even in het tuincentrum wezen kijken. Hierna weer snel terug naar huis om een pan macaroni klaar te maken. Je raadt het al, ze hebben het de eerste avond niet al te laat gemaakt na zo'n lange dag. Om 9 uur gingen ze dan ook naar boven.

Donderdag ochtend zijn we samen boodschappen wezen doen bij de Haggen. De rest van de ochtend lekker rustig aangedaan. Nadat we Daniek 's middags uit school hebben gehaald zijn we naar Monroe gereden, naar de Reptile Zoo. Hier was ik al een keer eerder geweest met de kids, oma, oma Blom en tante Ditta. De kids vonden het toen zo leuk dat we besloten om er vandaag nog een keer naartoe te gaan. Ook om weer even een beetje van de omgeving aan Jan zijn ouders te laten zien. Het weer knapte ook gelukkig op want sinds ze aan waren gekomen had het alleen maar geregend. In de Zoo hebben de kids weer hun ogen uitgekeken. Seth bleef maar roepen "KIJK, KIJK". Ook mochten ze deze keer een leguaan van dichtbij aaien en bekijken. Stiekem wel een beetje teleurgesteld omdat we eigenlijk hoopten dat het deze keer een alligator zou zijn. ach misschien gaan we er nog wel eens naartoe en hebben we dan meer geluk. Na het bezoek aan de Zoo zijn we naar de Starbucks gereden voor een kopje koffie. Starbuck komt uit Seattle dus je hoeft hier niet ver te zoeken. Ook kochten we lekker een grote doos vol slagroomsoezen voor erbij (schoonvader is hier gek op).

Vrijdag zijn we even naar de Costco geweest en daarna naar Country village. Ook zijn we nog even langs Philips gereden om te laten zien waar hun zoon werkt. 's Avonds zijn we gezellig samen uit eten geweest bij een steakhouse, Outback. Zo was ook deze dag weer voorbij gevlogen.

Zaterdag zijn we begonnen met een ontbijtje in de plaatselijke diner. Hier hebben we genoten van de scrambled eggs, eggs benedict, pancakes en wafles. Buikjes dus goed vol! Daarna is Jan met zijn vader naar de Boeing fabriek gereden voor een rondleiding. Mijn schoonvader zei al ik stap nu veel geruster in een vliegtuig nu ik weet wat er allemaal bij komt kijken. Zo hebben zij dus hun ochtend doorgebracht. Mijn schoonmoeder en ik zijn samen met de kids naar de Oranje school gegaan. Ik stond vandaag voor groep 5 dus mijn schoonmoeder ging mee bij Seth in de klas. Ik had de dag ervoor nog lekker een tulband gebakken dus in de speelgroep waren ze daar super blij mee. Bes vond het super leuk bij Seth in de klas en heeft dus ook met alles meegedaan, van rollen over de grond tot kruipen met Seth op haar rug. Na de school zijn we snel naar huis gereden waar Jan en zijn vader de lunch tafel al hadden gedekt. Na een lekker dutje zijn we naar de Bellevue mall gereden. Hier hebben we even lekker rond gekeken en nog nieuwe jassen voor de kids gekocht. Ook hebben ze natuurlijk even lekker gespeeld op de playground daar. Op de terugweg zijn we gestopt bij een Vietnamees restaurant en hier hebben we samen heerlijk gegeten. Zo was ook deze dag weer zo voorbij.

Zondag zijn we eerst samen naar de kerk geweest. Mijn schoonvader vindt het praten allemaal veel te snel gaan, schoonmoeder kan het allemaal aardig volgen. Na de kerk nog even samen koffie gedronken en bijgekletst met de gemeenteleden. Na de kerk hebben we de BBQ aangezet. De eerste keer dit jaar!! We hadden namelijk bij de Costco een lekker stuk vlees gekocht dat natuurlijk op de BBQ moest. Heerlijk was het!!
's Middags zijn we naar Juanita beach gereden en hebben daar gewandeld over de steiger. Op de terugweg nog een stop gemaakt bij Denny's park. Terwijl de kids lekker aan het spelen waren heeft Jan zijn ouders meegenomen naar de waterrand. Dit deed hij omdat je vanaf dit punt een heel mooi uitzicht hebt op Mount Rainier. Gelukkig was het mooi helder dus konden ze het goed zien. Bij thuiskomst heb ik lekker pannenkoeken gebakken. Nu liggen de kids al uitgeteld op bed en zitten wij nu aan een kopje koffie en thee.

Zo zit deze week er alweer op en kijken we uit naar de nieuwe week. Een week waarin Daniek springbreak heeft dus we lekker van en met elkaar kunnen genieten en ons klaar maken voor de korte trip naar Vancouver Island maar daar meer over volgende week !!

Lieve groetjes van:

Luc, Dea, Jan, Gretha, Daniek en Seth

• 10 April 2017 - 11:24

Grote Tutte:

Fijn dat jullie zo genieten van elkaar en dat jullie nog een mooie week mogen hebben.