Week 41 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu Week 41 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

Week 41

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

08 Mei 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo lieve allemaal,

Deze week hebben we weer een heerlijke week achter de rug. Het weer begint hier lekker op te zomeren. Zo hadden we deze week 2 dagen met 20 graden, lekker dus! De komende dagen geeft het hier ook weer lekker weer aan dus daar kijken we naar uit. Zaterdag middag hebben we al op advies van de kinderen lekker buiten geluncht in het zonnetje.

Nou wat hebben we deze week zoal gedaan? Zoals altijd de gebruikelijke gang van zaken, daar zal ik deze keer niet al te veel aan wijden anders lijkt het net of we in herhaling vallen.

Afgelopen donderdag had ik met Michelle (Morgan family) en Mary (Nease family) afgesproken in Country Village in Bothell. Aan het begin van de middag nog snel even een controle berichtje gestuurd of ze het niet waren vergeten. Mary was het vergeten maar dat gaan we snel inhalen, haha. Dus met een goed gevulde picknick tas ging ik met de kids op weg. Het was heerlijk weer dus de korte broeken waren weer tevoorschijn gehaald en de slippers (hier kunnen we wel aan wennen ;)). Toen we aankwamen rijden zag ik de auto van de Morgans voor ons rijden dus parkeerde ik de auto direct naast ze. De Morgan kids waren helemaal verbaast... wat leuk dat Mrs Bennik en de kids er ook zijn!!?? Haha, hun moeder had het als verrassing gehouden. Extra leuk dus zo. Country village is zoals jullie misschien nog wel weten van de vorige verslagen een soort dorpje gebouwd in oude cowboy stijl. De winkeltjes die hier zitten zij allemaal lokale shops met allerlei spulletjes. Zo zijn we er nu ook achter dat er een ouderwets snoepwinkeltje zit waar je dus ook nog lekker snoep kunt kopen voor 0,05 cent. Een Walhalla dus voor de kids! Nadat we eerst voor de volwassenen een lekker kopje koffie hebben gekocht zijn we neergedaald op een terrasje bij het houten piratenschip. De kids zijn hier heerlijk gaan spelen terwijl ze af en toe bij ons langs kwamen om wat lekkers uit de picknick tas te halen. Michelle zei al: Gretha denkt altijd aan alles! De picknicktas was gevuld met: pakjes drinken, vers fruit, snoepjes en zelfgemaakte cheesecake reepjes. Voor ieder wat wils dus. Nadat de kids hier ook nog verstoppertje hadden gespeeld zijn we verder gelopen naar het volgende speeltuintje hier. De lucht werd al donkerder. Doordat het zo warm was in een keer was er onweer en regen voorspeld. Nou binnen een kwartiertje begon het dan ook flink te regenen. De kids genoten hier volop van. Het was natuurlijk nog lekker warm. Na een tijdje kwam er ook onweer bij en werden we meerdere malen op de foto gezet! De kids waren drijfnat maar hadden de tijd van hun leven. Uiteindelijk toch maar in de auto gestapt op weg naar huis want ja de papa's kwamen ook zo thuis van hun werk en wilden ook graag wat eten. Het was weer een middag voor in de boeken. We hopen dat er nog meer van deze zullen volgen.

Zaterdag morgen is Jan thuis gebleven terwijl ik met de kids naar school ging. Jan is lekker de tuin in gegaan en heeft weer voor het eerst gemaaid, was ook nodig! Onze tuin ligt er nu dus weer knap bij.
Op school kreeg ik nog een bosje tulpen van de directrice omdat ik zo flexibel was en altijd bereidt ben om te helpen op school!! Leuk dat je zo gewaardeerd wordt! Kreeg er een kleur van!
's Middags zijn we naar Alderwood mall gereden met een missie!! Een Seahawks shirt voor Seth. Seth heeft namelijk aan het begin van ons verblijf hier een Seahawks shirt gekregen van zijn ome Riekelt en tante Sanne. Dit shirt draagt hij het liefst de hele week! Aangezien seth flink gegroeid is en het shirt al heel vaak gewassen is begint het nu toch wel tijd te worden voor een nieuwe, vandaar onze missie! In het winkelcentrum een een sport winkel met sportkleding van alle clubs van Seattle. Hier zijn we dan ook geslaagd voor een shirt voor seth (op de groei gekocht) en ook een shirt voor Jan. Hij wilde ook graag een aandenken aan ons verblijf hier en aangezien ze nu leuk geprijsd waren, ook een voor Jan!
Na het shoppen zijn we het Sushi restaurant in gegaan, ik denk dat we de kids ook besmet hebben met dit eten ( al eten ze nu alleen nog de kipspiesjes en de slagroomsoesjes die op de lopende band voorbij komen).
Na het eten zijn we snel naar huis gereden want jan ging naar een soort van ontmoeting/bijbelstudie bij mensen uit de kerk. Nadat we Jan thuis hadden afgezet ben ik met de kids naar Home depot gereden (bouwmarkt) want we hadden nog een missie. Daniek had namelijk van haar juf een bloembol gekregen en die hadden we in een potje gedaan maar aangezien die flink groeit was het tijd om deze te verpotten. Vandaar onze missie naar een groter potje. We waren goed geslaagd en hierna zijn we lekker naar de ijssalon gereden voor een ijsje. Zo kwam er voor de kids een extra leuk einde aan deze leuke dag waarbij we voor onze missies geslaagd waren.

Zoals jullie misschien wel weten is de kerk waar we inzitten opgeheven. Gelukkig hebben de gemeente leden samen besloten om deze hele maand nog samen kerk te houden. gelukkig maar wat zo kunnen we nog mooi contact houden en op een juiste manier afscheid van elkaar nemen. Iedereen was vanmorgen dan ook extra blij om weer samen te komen. Na de tijd bleef iedereen ook extra lang plakken om te kletsen. Weer zijn blij dat we zo nog een maandje samen kunnen komen. Deze mensen zijn toch een soort van familie voor ons geworden hier.

Vanmiddag zijn we nog even naar een park in Everett gereden, Forest park. Hier hebben de kids heerlijk gespeeld. Daarna zijn we nog even naar de haven gereden en hebben we gekeken bij marine basis die hier is, wat een grote schepen zijn dat zeg! Daarna lekker weer naar huis om Amerikaanse pannenkoekjes te bakken!! Ons vaste ritueel op zondag avond!

Zo is er aan deze week ook weer een eind gekomen. We wensen jullie allemaal weer een goede nieuwe week toe en tot over een week!

Lieve groetjes van:

Jan, Gretha, Daniek en Seth

• 08 Mei 2017 - 13:49

Grote Tutte:

Fijn te horen dat jullie het zo naar de zin hebben , Seth wordt inderdaad groot zo met zijn nieuwe look lijkt hij helemaal groot dan is Daniek ook groter natuurlijk. De groetjes van ons en een lekkere knuffel voor allemaal.