week 47 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 47 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 47

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

19 Juni 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo daar!

De kids liggen hier net op bed dus heb ik nu mooi even de tijd om het nieuwe verslag voor jullie te maken.
Deze week was weer een week voor in de boeken. We hebben genoten van Gods prachtige schepping. Dit weekend hebben we namelijk twee prachtige hikes gedaan. Zaterdag zijn we naar Bridal Veil geweest. Een hike van in totaal 5 mijl (8 km) heen en terug. De heenweg was de hele tijd omhoog waarbij het laatste stuk over riviertjes en rotspartijen klimmen was. Geweldig dus voor de kids en voor ons natuurlijk. We kwamen uit bij een prachtige waterval waar we nat werden van de mist die hierbij omhoog kwam. Wat een geweld zo en wat een geluid. Bij de waterval hebben de kids nog even een eekhoorn en een muis gevoerd. Die kwamen even heel dichtbij rondsnuffelen. De hele weg zijn we ook op zoek geweest naar zwarte beren, die komen hier namelijk vrij veel voor in de omgeving. Helaas hebben we ze niet gezien. Was trouwens ook een leuke afleiding voor de kids. Op het eind waren ze namelijk best wel moe en droeg Jan Daniek en ik had Seth. We hoefden dus niet bang te zijn dat we niet aan genoeg beweging zouden komen deze dag. Eenmaal op de terugweg in de auto waren de kids meteen vertrokken.
Vanmiddag zijn we naar Snoqualmie gereden. Hier is ook een waterval met onderaan een waterkrachtcentrale. Deze keer hoefden we niet een hele lange hike te doen. Deze was maar een halve mijl. Het was een vrij stijl pad naar beneden en dat moesten we ook weer omhoog. Om het deze keer wat zwaarder te maken voor ons de kids weer op de nek. Nou dan ben je wel blij dat deze hike maar een halve mijl was, haha. Maar wat een prachtig gezicht weer. Wat is Gods schepping dan prachtig. Het benam ons gewoon even de adem.
Op de terugweg zijn we natuurlijk nog even bij een speeltuintje gestopt. Wat een grote was het deze keer. De kids waren dan ook boos op ons dat we niet langer bleven. Helaas moesten we weer op weg naar huis want het was al voorbij hun bedtijd. Weer een super mooie dag dus gehad.
Deze week zijn we ook weer lekker wezen spelen op de skatebaan. Jan kwam uit zijn werk hier ook langs dus een leuke verassing voor de kids.
Seth is deze week ook weer onder handen genomen door de kapper. Dit vindt hij geweldig omdat het een sportkapper is met allerlei tv's die op sportzenders staan afgesteld. Natuurlijk de nodige seahawks accessoires aan de muur. Zijn dag kon dus niet meer stuk.
Daniek had deze week een pyjama party en een crazy hair day op school. Dit zag er natuurlijk super leuk uit. Bijna iedereen op school doet hier dan ook aan mee. Seth wilde natuurlijk niet achterblijven. Voor hem was het dan ook pyjama dag.
Vrijdag avond had ik samen met de vrouwen van de gemeente een afscheid etentje van Mary, de vrouw van de dominee. We hebben heerlijk Mexicaans gegeten. Ik had het dessert verzorgd. Ik heb cheesecake gemaakt met zelfgemaakte frambozen/aardbei gelei bovenop en een tiramisu. Je raadt het natuurlijk al, alles op!! Het was een hele leuke avond vooral omdat ik een aantal van de vrouwen al een poosje niet meer gezien had in verband met het stoppen van de kerk. Natuurlijk was het ook wel even slikken en werden de nodige traantje weggepinkt. Gelukkig ga ik nog een flink aantal van hen zien dus voor ons nog geen afscheid nemen.
Zaterdag middag hebben we ons opgesplitst. Mannen bij de mannen en vrouwen bij de vrouwen. Jan heeft met Seth movienight in huis gehouden met een afhaal teriyaki en Daniek en ik zijn samen leuke dingen gaan doen. Wij hebben ons eerst laten verwennen bij de pedicure met een heerlijke voetmassage en een nagellakje. Daniek wilde Seahawks kleuren op haar tenen en rose en paars op haar handen. Het is dus heel kleurijk geworden. Hierna zijn we naar de film Captain underpants geweest. Na de film samen wezen eten bij Mods pizza en een lekker ijsje na! Heerlijk genoten zo samen.
Het was dus al met al weer een prachtige week met natuurlijk ook de dagelijkse gang van zaken. Komende week hebben we weer een flink druk weekje voor de boeg en hopen we Daniek haar verjaardag alvast te vieren maar hier meer volgende week over!!

Lieve groetjes van ons 4!!!