week 49 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 49 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 49

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

03 Juli 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo familie/vrienden/bekenden/lezers,

Hoe gaat het met jullie?? Tellen jullie ook al af tot de vakantie? Hier is de vakantie afgelopen week begonnen. Daniek had maandag tot 10.40 school en daarna vakantie!! De komende 10 weken hebben wij dus lekker vrij en hoeven we niet naar school, heerlijk. Vooral omdat het mooie weer hier ook begonnen is. Het is hier nu elke dag zo rond de 25 graden. Afgelopen week zijn we dus ook al twee keer naar Cottage lake geweest om te zwemmen en te spelen. We horen de kids niet!
Woensdag ben ik samen met Simona en onze kids met onze auto naar Everett gereden. Hier is een kinderboerderij, speeltuin en waterprakje. Hier hebben de kids en wij dus lekker genoten van alles wat er te doen was. Na het spelen waren de kinderen vrij moe geworden dus zijn we naar huis gereden en hebben we de kids even op bed gelegd voor een dutje. Want 's middags hadden we alweer andere plannen. Toen zijn we naar the farmer market in Kirkland gereden. Allerlei kraampjes met plaatselijk verkopers van voornamelijk groente, fruit, handgemaakte spullen en dergelijke. Deze markt is in het park aan de waterkant dus je loopt ook nog eens op een hele leuke manier over de markt waar dus veel te zien is. Na het bezoek aan de markt zijn we nog gestopt bij een playground in Kirkland waar de kids weer lekker gespeeld hebben. Dinsdag was dus een mooie vakantiedag zo!
Jan was deze week van dinsdag avond tot donderdag avond in San Jose (Californië) voor zijn werk. Hier was een beurs over sensor technologie. Omdat Jan dinsdag avond vloog zijn we dinsdagmiddag samen wezen lunchen voor Daniek haar verjaardag. Daniek was afgelopen dinsdag namelijk echt jarig. En wat doe je dan als je jarig bent hier in Amerika??? Juist eten bij Red Robin!! Hier wordt je dan echt toegezongen door het personeel, erg leuk dus!
Daniek heeft ook twee keer in de week zwemles, wat Seth precies weet. Dit betekent voor hem dus ook zwemmen! Lekker een 45 minuten samen zwemmen. Seth en Daniek zijn echt water ratjes dus blijer kun je ze niet maken met zwemmen.
Zaterdag zijn we om half 10 op de fiets gestapt en zijn we gaan fietsen over the Sammamish river trail. Een mooi aangelegd fietspad langs de rivier. Onderweg hebben we koffie en wat lekkers genomen bij bakkerij Hofmanns in Redmond, hierna over de plaatselijke markt gelopen. Daarna onze weg verder vervolgd richting Sammamish lake. Hier hebben we heerlijk in de zon gezeten en genoten van het uitzicht op het mooie meer. Daarna weer via een park terug gefietst naar Redmond waar Daniek een klimmuur heeft getrotseerd en Seth natuurlijk in het speeltuintje heeft gespeeld. We waren nu aardig hongerig dus zijn we weer gestopt bij de markt in Redmond waar de kids een crepe hebben gegeten en wij een stuk pizza. Onder het eten werden de vermaakt door 2 jongens die leuke muziek aan het maken waren. Hierna weer op de fiets gestapt richting huis. De kids waren aardig moe dus die vielen gelijk in slaap in de fietskar. Eenmaal weer in Woodinville aangekomen hebben ons picknickkleed nog even neergelegd en hebben de kids weer gespeeld voordat we het lastigste stuk moesten fietsen. De laatsen 2 kilometer naar huis zijn namelijk berg op...!! We hebben het gehaald en met als resultaat dat we die dag 40 kilometer hebben gefietst!!
Aan het eind van de middag kregen we visite van Carter en Paula uit de kerk. Samen hebben we eerst een stukje zelfgemaakte appeltaart gegeten en daarna gebbqd! Een mooie afsluiting van een mooie dag!
Vanmorgen zijn we weer naar Ascension church geweest in Edmonds. Ik denk dat we hier de laatste paar weken naar toe blijven gaan. Wij voelen ons hier goed thuis en de mensen zijn heel vriendelijk en laten ons hier ook echt welkom voelen in deze kerk.
Vanmiddag zijn we nog naar Seattle gereden. We wilden nog graag namelijk de zalm trap zien bij de sluizen in Ballard. We waren hier al een keer eerder geweest alleen zwommen er toen geen zalmen. Nu zwommen er echt super veel. En wat is dat mooi om te zien dat de zalm ook echt springend tegen de stroom in zwemt. Het leuke hier is dat je het ook echt via glas kan zien. Daarna nog even naar een strand in de buurt gereden waar de kids nog even gespeeld hebben. Jan kon helaas geen parkeer plek hier vinden na 2 keer rond te hebben gereden dus zijn we weer richting huis gereden. Deze dag hebben we weer traditiegetrouw afgesloten met Amerikaanse pannenkoeken, mmm!
Zo is er aan deze week ook weer een eind gekomen. We kijken nu uit naar onze eerste 4th of july viering hier in Amerika! Wat we allemaal gaan doen lees je weer in het volgende verslag!
We wensen jullie allemaal weer een hele mooie en goede nieuwe week toe!

Lieve groetjes van ons 4!

• 03 Juli 2017 - 11:15

Lubette:

Erg leuk verslagje weer .

Xxxx