week 54 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 54 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 54

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

07 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo iedereen,

We hebben hier een warme week achter de rug met temperaturen van rond de 30 graden. We zijn dan ook bijna elke middag lekker naar het meer geweest om te zwemmen (ma, woe, do en vrij). Hier hadden we elke keer afgesproken met Simona en haar kids. De kids horen we dan ook niet en zijn niet uit het water te krijgen. Dat kan ook natuurlijk niet anders met deze temperaturen. Zelf ben ik ook vaak in het water te vinden.
Dinsdag was de laatste dag dat we onze Volvo xc90 hadden. Vandaag zijn namelijk Martijn, Gerrieke en hun kids gekomen. Zij komen hier nu voor 2 jaar, zij volgen ons dus op hier. Zij hebben onze auto overgenomen. In de middag ben ik dan ook de auto wezen brengen. Toen we weer thuis waren ben ik samen met Daniek naar Alderwood mall geweest. We hebben samen gezellig geshopt en gegeten. Leuk hoor zo'n uitje met z'n tweetjes. Daniek praat de hele tijd honderduit en geeft me ook heel eerlijk advies over kleding/bikini's die ze niet mooi vind, prachtig! Op de terugweg ook nog even lekker sushi voor Jan meegenomen en een ijsje voor ons 3.
Vrijdag morgen zijn we wezen spelen in Minors corner. Hier bleek ook een klasgenootje van Daniek aan het spelen zijn. We hebben toen ook afgesproken dat zij die middag ook naar Cottage lake zouden komen. Voordat we naar Cottage lake gingen hebben we Jan ook lekker eerder uit zijn werk opgehaald. ZO kon Jan ook lekker met ons zwemmen. Het werd een leuke middag bij het meer. Daniek had nu twee klasgenootjes om mee te spelen! Waarschijnlijk komen ze de komende week ook weer naar het meer om met ons te zwemmen.
Rond half 7 zijn we bij het meer weggegaan want wij wilden nog naar Music in the park. Elke vrijdag avond in de zomervakantie is er live muziek in het park in Bothell. Hier wilden we naartoe want we waren uitgenodigd door een moeder van een klasgenootje van Daniek. Op het veld hadden we een mooi plekje uitgezocht. De kids waren heerlijk aan het rondrennen met de vele andere kinderen. Ook hebben ze even lekker gegymd. Van handstand tot radslag tot koprol. Alles kwam voorbij. Hier in het park hebben we ook lekker gegeten. Jan had ondertussen bij de Griek wat te eten gekocht. Jullie raden al wel dat de kids die avond natuurlijk meteen vertrokken waren!
Zaterdagmorgen werd Daniek wakker en vertelde ons dat ze zin had om deze keer niet naar het meer te gaan maar naar een zwembad met glijbanen. Zo gezegd zo gedaan. We zijn naar Wildwaves geweest. Dit is een waterpark en attractie park in een. Glijbanen, achtbanen, zwembaden, draaimolens, enzovoort. Van alles te doen dus. Dit is op ongeveer 40 minuten rijden bij ons vandaan. We waren hier rond half 11 en zijn eerst in verschillende attracties geweest. Hierna wat gegeten om daarna lekker te zwemmen en van de glijbanen af te gaan. Op een gegeven moment kwam Seth zelf vragen of hij even in z'n wagen mocht. Hij was dan ook meteen vertrokken. Tijdens Seth zijn dutje is Jan met Daniek van verschillende glijbanen afgeweest. Toen Seth weer wakker werd zijn we samen van twee glijbanen afgeweest. Een waar we met zijn viertjes tegelijk op een band af konden en een keer is Jan samen met Seth van een glijbaan afgegaan op een band. Daniek mocht hier al alleen vanaf op een band. Wij zijn blij dat onze kids echte waterratten zijn, ze zijn dan ook nergens bang voor. Daniek is van de glijbaan, the canonball, afgeweest. De naam zegt het al. Eerst ga je heel stijl naar beneden waarna je af geschoten wordt in het water (3,75 m diep). Geweldig vond ze het!! Ik vond het wat minder, ik verloor hier namelijk mijn i-watch tijdens deze val in het water. Gelukkig is hij weer naar boven gehaald door een duiker. Na het zwemmen wilden we nog enkele attracties doen die we die ochtend nog niet hadden gedaan. Zo ben ik samen met Daniek in de achtbaan geweest die op de kop ging! Dit was voor haar de eerste keer. Zie vond het dan ook best wel spannend maar na het eerste rondje wilde ze graag nog een keer. Zo hebben we samen weer een super dag gehad met prachtig mooi weer. Op de terugweg snel wat gegeten bij de gouden bogen waarna de kids uitgeput op bed zijn gegaan een ook direct vetrokken waren.
Vanmorgen zijn we naar de kerk geweest waar Daniek na de dienst bramen is gaan plukken. Uit de kerk heb ik pannenkoeken gebakken. Na het dutje zijn we naar het schoolplein gelopen om nog meer bramen te plukken. We hebben namelijk gehoord dat je in Nederland hiervoor opgepakt wordt, dus hier nemen we het er dus nog maar even van ;-)!!
Na gespeeld te hebben op het schoolplein zijn we nog gestopt bij het speeltuintje hier op de buurt. De buurt vereniging had namelijk een springkussen voor de kids neergezet. Weer heerlijk gespeeld dus. Jan had ondertussen de kolen alweer heet van de BBQ, dat is dus hoe we deze week weer hebben afgesloten.
Nu maken we ons op voor het laatste weekje met onze spullen in dit huis. Het zal dus wel een druk weekje worden. Ik ga in ieder geval proberen om alles in de ochtend te doen en dan 's middags lekker naar het meer te gaan. Het geeft deze week namelijk weer elke dag 30 graden aan!!
Wij wensen jullie allemaal weer een goede nieuwe week toe!

Veel liefs: Jan, Gretha, Daniek en Seth