week 56 en 57 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu week 56 en 57 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

week 56 en 57

Blijf op de hoogte en volg Gretha

28 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo daar! Jullie hebben er even op moeten wachten maar hier is dan ons laatste verslag getypt in Amerika. Ook heeft het twee weken geduurd voordat er een nieuw verslag was. De reden hiervoor was dat we in Mexico geen goede internet verbinding hadden om het verslag te maken. Daarom maken we het deze keer goed met een verslag van twee weken!! Veel leesplezier.

Zoals jullie in ons vorige verslag konden lezen kwamen maandag en dinsdag de verhuizers. Ze kwamen met 3 man sterk en gingen dan ook als razende te keer. Op maandag hadden ze bijna alles al ingepakt. Het verliep allemaal dus mooi vlot en voorspoedig. Natuurlijk wilden we de verhuizers niet teveel voor de voeten lopen dus ben ik met de kids voor de laatste keer naar Goldsgym geweest. Hier hebben we allemaal menig uurtje doorgebracht het afgelopen jaar!! De juffen van de kinderopvang hier stond het huilen nader dan het lachen. Ze kregen ook allebei een tasje met cadeautjes mee, super lief dus. 's Middags zijn we wezen zwemmen in Lynnwood samen met het gezin van Jan zijn nieuwe collega! Hierna zijn we samen naar het steakhouse geweest en hebben we heerlijk gegeten. 's Avonds sliepen we in een hotel vlakbij ons huis, onze bedden waren namelijk al ingepakt en om nou te gaan kamperen in een bijna leeg huis leek ons ook niet wat. Dus ons eerste hotel nachtje voor de komende twee weken was een feit.
Dinsdag morgen om 8 uur stonden de verhuizers weer voor de deur, deze keer met een grote 40 voets container. Als dat maar gaat passen haha. Natuurlijk, heen hadden we het gered met een kleine container. Het enige verschil is dat deze keer er een auto mee terug moet,vandaar een grote container. Om 1 uur waren ze helemaal klaar met ons huis leeg te pakken en de container te vullen. Hierna moesten we wachten op de carpet cleaner. De huisbaas wil namelijk dat voordat we de sleutel overdragen de vloerbedekking helemaal gereinigd is door een officieel bedrijf. Helaas kwam deze meneer pas om half 4 dus daar hebben we een poosje op moeten wachten. Gelukkig hoefden we niet op hem te wachten tot hij klaar was, hij sloot namelijk ook de boel weer af en zou de deur achter zich dichttrekken. Mooi voor ons dus, konden wij al mooi naar het hotel bij het vliegveld. Na de koffers op de kamer te hebben gebracht zijn we wat gaan eten bij een restaurant in de buurt. Deze keer hebben we het niet al te laat gemaakt want onze wekker ging namelijk al om 5 uur.Onze vlucht naar Cancun vertrok namelijk om 8 uur. De vlucht naar Cancun was helaas niet rechtstreeks, we moesten in Los Angeles overstappen voor het laatste stuk. De reis verliep heel goed.Om 7 uur plaatselijke tijd in de avond waren we in ons hotel in Cancun. PPPFFF wat een ander klimaat is hier zeg. De temperatuur is dag en nacht rond de 30 graden. De luchtvochtigheid is heel hoog dus het voelt heel benauwd aan. Dit was dus wel even wennen. Een airco op de kamer is dus ook zeker geen overbodige luxe hier.
Nou wat hebben we allemaal gedaan de 11 dagen die we hier waren. Nou dat zal ik jullie vertellen!
Allereerst hebben we natuurlijk heel veel gezwommen. Zowel in het zwembad als in de zee. Wat een verschil met de temperatuur van het water hier. Je hoeft echt niet door te komen eerst. Het water is zo lekker warm dat je meteen doorloopt of je in het water laat zakken. Voor de kids was er een mooi afgebakend kinderzwembad met wat kinder glijbanen. Hier hebben de kids zich heerlijk vermaakt. De kidsclub was hier ook bij dus elk uur werd er ook een leuke activiteit gedaan. Daniek had het er maar druk mee, die wilde natuurlijk niks missen. Seth die bleef maar duiken in het water.
We hebben hier 's avonds ook meegeholpen met het vrij laten van schildpadden. Wat super leuk was dit. We hebben alle 4 dus een klein baby schildpadje vastgehouden en weer vrijgelaten in de natuur. Wat een vaart hebben die kleine beestjes om naar het water toe te komen. We zaten in een all inclusief hotel dus hebben ook heerlijk genoten van alle lekkere dingen die er te verkrijgen waren. Elke dag was er een ander thema dus elke avond weer een verrassing wat er deze keer te verkrijgen was. Keus genoeg in ieder geval.
Maandags zijn we met een busje opgehaald en naar Xel-ha gebracht. Dit is een groot park waar van alles te doen is rondom een prachtige lagune. Het hoogtepunt van onze trip hebben we hier gedaan. We hebben namelijk met z'n viertjes gezwommen met dolfijnen!!! wat was dit super gaaf!! Geen woorden voor... De kids hebben het er nog over dat dit het gaafste was van onze vakantie in Mexico. Gelukkig hebben we heel veel foto's en een filmpje om dit nooit meer te vergeten. In dit park zijn we ook wezen snorkelen. Seth dreef lekker met ons mee op een band in het water. Wat was er veel te zien onder water, wat een mooi vissen zwommen hier rond. Het leuke in dit park was dat we ook nog plaatsgenoten tegen kwamen uit Urk!! Ja overal waar je komt kom je Urkers tegen zeggen ze wel! We zagen hier Anne-jan en Els Eskes (van bakkerij de kof) Hier hebben we even mee bijgekletst en het een en ander uitgewisseld.
Tegen over ons hotel was ook een lagune. Hier hebben we samen met de kids ook gezeild. Helaas stond er niet heel veel wind dus erg snel ging het niet. Ondanks dat hebben we er heerlijk van genoten en kon je ook hier weer heel duidelijk allerlei vissen zien zwemmen. Seth lag dus meer op zijn buik in het water te turen dan dat hij rechtop zat.
Jan is op een ochtend ook nog even naar Maya ruiines toegelopen om hier wat plaatjes te schieten. Deze korte trip hebben de kids en ik voorbij laten gaan, wij lagen liever in het zwembad!
Natuurlijk hoort bij een vakantie ook een massage. Deze hebben we allebei gehad in een hutje op het strand. Wat is er nou beter dan heerlijk gemasseerd te worden met het ruisen van de golven op de achtergrond.
Elke avond zijn we ook naar de shows geweest die door het animatie team werden georganiseerd. Ik ben wel vaker bij van die show geweest maar deze waren echt te gek! Alle dansjes en het meeste zingen werd door de leden van het animatie team zelf gedaan. De shows waren ook echt super goed in elkaar gezet, wij doen het ze niet na.
Deze vakantie hebben we zoals jullie wel lezen heerlijk genoten van en met elkaar!! Echt even lekker om zo samen er nog even tussenuit te gaan voordat we thuis weer beide aan het werk moeten.
Zaterdag vlogen we weer terug naar Seattle. Deze keer met een tussenstop in Minneapolis. Zo hebben we dus inmiddels al aardig wat van Amerika gezien al is het vanuit de lucht. De laatste twee nachtjes in Woodinville slapen we weer in het hotel vlakbij ons huis. Zo kon ik mooi nog even de was wegwerken van de vakantie en dat weer schoon mee naar huis nemen. Dit hotel beschikt ook over een klein zwembad hier is Jan dus nog even wezen zwemmen met de kids.
Vandaag was ook onze laatste kerkdienst hier in Amerika. Mooi was dat er weer aardig wat oud Exile leden aanwezig waren. Deze werden vandaag ook aangenomen tot leden van deze kerk. Leuk was dat we hun dus allemaal nog even gedag konden zeggen. Vanmiddag zijn we met de kids nog voor de laatste keer naar Miners corner park geweest om even te spelen. Hierna zijn we naar de familie Morgan gegaan. Hier hebben we even heerlijk mee bijgekletst en de kids hebben lekker samen gespeeld. Hier zijn we ook blijven eten. Wat een prachtig mooie familie is dit, die we ook zeker gaan missen! Deze keer moesten we dus voor het eggie afscheid van ze nemen.:-(
Zo zijn de afgelopen twee weken voorbij gevlogen. Morgen staan nog wat laatste dingetjes op het program zoals het laatste wasje en de laatste check van ons huis hier voordat we de sleutel inleveren. Hierna gaan we op weg naar het vliegveld. Hier slapen we nog een laatste nacht voordat we dinsdag weer naar Nederland vliegen en op woensdag rond 13.00 zullen landen op Schiphol. We kijken er heel erg naar uit om iedereen weer te zien!! We kijken ook terug op een fantastisch mooie tijd hier in Amerika.
Het laatste verslag van deze blog krijgen jullie volgende week van ons. Hierin lezen jullie alles over onze laatste twee dagen hier in Amerika en over onze thuiskomst en hoe dat ging.
Lieve mensen voor nu wensen wij jullie weer een goede week en tot snel!!!

Dikke kus van ons 4!!

• 28 Augustus 2017 - 14:48

Lubette:

Heel gaaf blog weer...
    We kijken er naar uit om jullie weer te zien .
    Maar voor jullie was het zeker een belevenis
    We zien elkaar gauw.
    Succes met de laatste dagen .
    Tot snel

Liefs je zusje lubette