Week 58 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu Week 58 - Reisverslag uit Woodinville, Verenigde Staten van Gretha Bennik-van urk - WaarBenJij.nu

Week 58

Door: Gretha

Blijf op de hoogte en volg Gretha

03 September 2017 | Verenigde Staten, Woodinville

Hallo trouwe volgers van deze blog!

Nu is het dan echt zover, het allerlaatste verslag van ons grote avontuur! Aan de titel te zien zijn we in totaal 58 weken op avontuur geweest. Dat was het ook echt. Alles was nieuw voor ons en heel veel hebben we zelf ontdekt. We kijken ook echt terug op een fantastisch jaar waarin we heel veel samen als gezin hebben ondernomen en meegemaakt. Het heeft ons alle 4 dichterbij elkaar gebracht! Natuurlijk zal het wel weer omschakelen zijn hier in Nederland. Zoals het er nu op lijkt gaat dat heel snel. Het lijkt nu al net of we niet weg zijn geweest. De kids spelen weer met hun neefjes en nichtjes alsof het nooit anders is geweest! Ook weer erg fijn dus om lekker weer omringd te worden door de familie!

Jullie willen natuurlijk ook nog graag weten hoe onze laatste dagen in de States waren. Maandag ochtend stond in het teken van afscheid nemen van Daniek haar vriendinnetjes! We zijn dan ook eerst bij Simona op de koffie geweest. Hier heeft Daniek nog even heerlijk gespeeld met Adelyn en Seth heeft met zijn vriend Jason gespeeld. Toen werd het toch echt tijd dat we afscheid moesten nemen. Dit ging gepaard met een dikke knuffel. De mama's moesten wel even slikken hoor, elke dag liepen we namelijk samen op naar school en brachten en haalden we onze dames weer op. Gelukkig kun je deze tijd heel makkelijk contact houden via social media dus dat blijven we ook zeker doen. Hierna zijn we naar ons huis gegaan en hebben het laatste wasje in de koffers gedaan. In de garage hebben we nog gelunched op de grond. Het huis moest natuurlijk spik en span blijven voor de eindcontrole van de huisbaas. Hierna kwam er nog een klasgenootje van Daniek langs om afscheid te nemen. Ann met haar moeder Smitha. Ze hadden voor ons alle 4 een cadeautje meegenomen, erg lief. Ook hier werd er door de dames veel geknuffeld en nog even snel een laatste foto gemaakt. Tegen 2 uur reden we bij ons huis weg en keken we voor de laatste keer achterom naar een huis waar we een jaar met heel veel plezier in hebben gewoont en heel veel leuke gasten hebben mogen ontvangen.
We reden nog geen 5 minuten of beide kids sliepen alweer. Dit kwam goed uit. Na een half uurtje binnendoor rijden kwamen we aan bij Bellevue square mal. Hier hebben we nog wat laatste souveniertjes gekocht en voor Seth nog een Seahawks dekbed set.
Rond 4 uur kwamen we in het hotel op het vliegveld aan, hier brengen we ons allerlaatste nachtje door voordat we terug naar NL vliegen. Nadat Jan de huurauto weer terug had gebracht zijn we lekker naar het park tegenover het hotel gegaan. Hier was een speeltuin en een waterpark, de kids hebben zich dus nog even lekker vermaakt. Bij een Thais restaurant zijn we wat wezen eten. Daarna lekker alle vier duik.
De volgende morgen hebben we lekker rustig aan gedaan in het hotel. Eerst uitgebreid ontbeten en daarna hebben de kids nog even televisie gekeken op de kamer. Rond half 12 zijn we door het busje van het hotel naar het vliegveld gebracht. Gelukkig waren we onze koffers snel kwijt want met 7 koffers en iedereen nog handbagage en een buggy was het wel even wat werk. Na het inchecken hadden we nog flink wat tijd voordat ons vliegtuig vertrok. Dit wisten we ook. We vlogen business class terug naar Nederland dus dit betekent dat je op het vliegveld in een speciale lounge mag zitten waar een buffet klaar staat met van alles en nog wat. Je raadt het al, wij hebben ons niet verveeld hier! Rond 5 uur konden we boarden en plaats nemen in onze super fijne stoelen/bedden in het vliegtuig. Seth en Daniek keken hun ogen uit en waren dan ook helemaal blij met de goodiebag die ze kregen. Na het uitgebreide eten zijn de kids gaan slapen, ze gingen echt voor de nacht. Ideaal, ze hebben dus zowat de hele vlucht geslapen! Dit betekent voor hun dan ook geen last van de jetlag. We hebben dus een super relaxte vlucht gehad. Eenmaal op Schiphol zagen we m'n vader en Jacolien al snel achter het glas staan. Nadat we onze koffers hadden gepakt snel dus naar onze familie toe. Toen we door de deuren kwamen werden we opgewacht door een flinke groep familie leden met spandoeken en ballonnen. Erg gaaf om zo onthaald te worden! Na de nodige knuffels en zoenen zijn we met zn allen in een grote touringcar naar huis gebracht. Hier hebben we eerst samen kopje koffie gedronken met heerlijke zelf gemaakte taart. Rond 6 uur kwam alle familie als verrassing om samen lekker te genieten van een Chinees buffet! Een betere thuiskomst hadden we niet kunnen verwachten!
De volgende twee dagen zijn Jan en ik allebei alweer een dag naar ons werk geweest. Ook hier was het net of we niet weg waren geweest.
Het weekend hebben we lekker rustig aangedaan. Het is weer heel fijn om weer lekker thuis te zijn omringt door familie. Toch gaan we zeker Amerika ook missen. We gaan hier dan ook zeker weer een keer naar terug om Seth ook te laten zien waar we gewoond hebben. Daniek zal het allemaal wel onthouden denken we. Gelukkig hebben we de foto's en verslagen nog dus dan kunnen we ze het altijd weer laten zien.
Lieve volgers bedankt voor het lezen elke week en voor de reacties die we hierop kregen. Het is nu dan echt zover, het verslag is klaar!!!

Lieve groetjes

Jan, Gretha, Daniek en Seth

• 03 September 2017 - 21:31

Liejanne :

Welkom thuis

• 04 September 2017 - 06:21

Martijn Buijnink:

Beste familie Bennink

Heel hartelijk bedankt voor de leuke verslagen. Ik heb ze met heel veel plezier gelezen.
    Welkom terug op de bult

Met vriendelijke groeten van:

Martijn Buijnink

• 07 September 2017 - 19:37

Fam Witbraad:

Fijn dat jullie gezond op Urk zijn aangekomen.
    Regelmatig hebben we de mails gelezen, het zal best weer wennen voor jullie zijn hier .
    Maar........., ik zie jullie heel niet ??
    Zijn jullie momenteel op een ander adres?
    Of zijn de meubels soms nog niet aangekomen?
    Groeten en gauw tot ziens
    Albert en Greetje

• 21 December 2017 - 20:53

Henriëtte Fokkens :

Ik weet niet meer hoe ik hier nu terecht kwam, maar in elk geval: wat tof dit!
    Heb het even vluchtig doorgekeken.
    Leuke kinderen ook!

Groetjes,